Description
| - Předkládaný projekt systémově řeší nedostatky současného studia DSP, mezi něž zejména patří roztříštěnost vzdělávání, přílišná specializace v dílčích předmětech, využívání špičkových specializovaných pracovišť jen malým počtem studentů, nedostatečná komunikace a spolupráce studentů v různých podoborech radioelektroniky, nevhodná struktura DSP a časové zatížení studentů aj. Předkládaný projekt je postaven jako pilotní projekt, který má navrhnout, vybudovat a v praxi ověřit novou koncepci výchovy vědeckých pracovníků založenou na širokém teoretickém základě, efektivním využití času stráveného při studiu, funkčním spojem studijních a vlastních výzkumných aktivit a v neposlední řadě posílení netradičního myšlení studentů. Předkladatelé se domnívají, že vhodně zvolená koncepce vzdělávání, založená na výše uvedených principech, může významně napomoci popularizaci a zvýšení atraktivnosti doktorského vzdělávání a vědy vůbec. Cíle budou splněny pomocí (1) zavedení široce pojatých přednáškových (cs)
- The proposed project systemically solves the disadvantages of the current doctoral studies, including a fractionalism of the education, excessive specialisation in particular areas, insufficient sharing of the well-equipped laboratories, insufficient communication and co-operation among students in different branches of radioelectronics, unreasonable structure of the studies, inadequate time load of students, etc. The project is composed as a pilot project. Its main aim is to design, create and evaluate a new structure of education of the expectant scientists based on wide theoretical knowledge, efficient spending of time during studies, effective conjunction of both educational and research activities and support of extraordinary thinking and problem solving. We believe a well-composed structure of education, based on the principles mentioned above, can help the doctoral studies and the science at all to be more attractive and popular. The aims of the project will be fulfilled by (1) (en)
|