V procesu vytváření složitých softwarových systémů dosud postrádáme schopnost předvídat důsledky rozhodnutí z raných fází vývoje na finální produkt. Absence této schopnosti - obvyklé v jiných inženýrských odvětvích - vede k vynakládání značných prostředků na postup metodou pokus-omyl. Při takovém postupu se navíc chybná rozhodnutí týkající se kvalitativních vlastností software často objeví teprve když je software k dispozici ve spustitelné podobě, v té chvíli je však jejich oprava již velmi nákladná.Cílem projektu je rozšíření možností vyhodnocování důsledků rozhodnutí z raných fází vývoje software dříve, než je k dispozici jeho spustitelná podoba, ideálně ještě ve fázi návrhu architektury software. Analýza a porovnání návrhových alternativ bude prováděna s využitím modelů architektury software a modelů určených pro analýzu a simulaci, s pomocí jak stávajících, tak nově vyvinutých technik vývoje založeného na transformaci modelů (MDD). (cs)
The development process of software intensive systems still lacks in the ability to predict the impact of early design-phase decisions on the final product. An absence of this ability - common in other engineering disciplines - leads to increased cost due to relying on a trial-and-error approach, where an incorrect design decision is often revealed only when the software is available in an executable form and any remedy is expensive. The goal of the project is extending the ability to evaluate the impact of early design-phase decisions before an executable form of a software is available - ideally when still in the design phase. The analysis and comparison of individual design alternatives will be based on the software architecture models and the analysis and simulation models, relying on both established and novel model-driven-development techniques (MDD). (en)