About: The Concept of Equal Chances and Quality of Education in the Czech and International Context     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • "The project called ""The Concept of Equal Chances and Quality of Education in the Czech and International Context"" aims to explore the issue of school environment with the view to the concept of equal chances and quality of education. The project aims at lower secondary level of Czech education system where a comparative analysis of chances and conditions of two separate school institution and their students (""základní škola"" and ""osmileté gymnasium"") is urgently needed. We would like to explore featuresof curriculum and school environment, which should guarantee all students the highest possible education standards. At the same time we would like to take into account the global world changes tending towards a democratic, plural society of active and equal citizens. This implies that in order to be explored properly, the issue must be handled with an interdisciplinary approach stressing especially the comparative character of it. At the time of transformation of Czech education system towards" (en)
  • Projekt Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu se zaměřuje na problematiku školního kurikula z hlediska vztahu tzv. rovných příležitostí ke kvalitě vzdělání. V českém větveném vzdělávacím systému pro povinné vzdělávání se orientujeme na kritický prostor tzv. nižšího sekundárního stupně, kde se nám jako klíčová jeví potřeba srovnávací analýzy vzdělávacích podmínek pro žáky základních škol druhého stupně a žáků nižších ročníků víceletého gymnázia. Pedagogická a didaktická problematika školního prostředí, kde je zúročován vzdělávací potenciál všech, je nahlížena ve vztahu ke globálním proměnám světa, v tendencích vývoje k tzv. společnosti vzdělání, společnosti demokratické, občanské a pluralitní. Je tedy nutně zkoumána jako problematika interdisciplinární, s důrazem na srovnávací aspekty. Provázanost zkoumání pedagogického, sociologického a psychologického je nasměrována nauchopení problematických míst kurikula sledovaných institucí v důležité době (cs)
Title
  • The Concept of Equal Chances and Quality of Education in the Czech and International Context (en)
  • Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu (cs)
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • equal chances; quality of education; curriculum; lower secondary curriculum and educational environm (en)
http://linked.open...avai/konec-reseni
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...avai/start-reseni
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 32 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software