About: Student-Focused Mathematics Education     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V návaznosti na předcházející výzkum budou zkoumány poznávací, formativní a komunikační (v širokém slova smyslu) procesy u žáka, učitele i výzkumníka při učení se a vyučování matematice i při zkoumání těchto činností. Souběžně budou rozpracovávány příslušné metody výzkumu. V oblasti poznávacích procesů bude zvláštní zřetel věnován: (a) uchopování situací, (b) řešení slovních úloh, (c) pojmům, základním operacím a relacím aritmetiky, (d) proto-algebře, (e) rozvíjení kauzálního a kombinatorického myšlení, (f) fundamentálním idejím geometrie, (g) strukturování matematických znalostí. V oblasti formativní budou zkoumány otázky: (a) motivace, (b) autoregulace, (c) postojů k matematice a teoretickému myšlení, (d) faktorů ovlivňujících styl učení se avyučování, (e) vzdělávání a tvorby hodnotového systému učitele i žáka. V oblasti komunikační budou zkoumány: (a) cesty tvorby kvalitního vzdělávacího prostředí, (b) role žáka, učitele a výzkumníka, (c) způsoby facilitace učení se a vyučování matematice, (cs)
  • Further to our previous research, cognitive, formative and communication (in the broad sense of the word) processes of the student, teacher and researcher, when learning and teaching mathematics and analysing these activities, will be analysed. Appropriate research methods will be elaborated at the same time. In cognitive processes, special attention will be paid to (a) grasping situations, (b) solving word problems, (c) concepts, basic operations and relations of arithmetic, (d) pre-algebra, (e) development of causal and combinatorial thinking, (f) fundamental ideas of geometry, (g) structuring mathematical knowledge. In formative processes, the following questions will be investigated: (a) motivation, (b) auto-regulation, (c) attitudes to mathematics and theoretical thinking, (d) factors influencing learning and teaching styles, (e) education and formation of values of both the teacher and the student. In communication processes, the following will be researched: (a) ways of creating good (en)
Title
  • Matematické vzdělávání orientované na žáka (cs)
  • Student-Focused Mathematics Education (en)
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software