About: Pupil in the changing conditions of contemporary school     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Projekt tvoří třetí část longitudinálního výzkumu, který sleduje děti několika tříd po dobu povinné školní docházky. Pokrývá období od poloviny 6. do poloviny 9. třídy. Metodologicky využívá kvalitativní analýzy chování aktérů školního života a konfrontuje ji s vybranými údaji ze standardních pedagogicko-psychologických diagnostických a evaluačních postupů. Zabývá se komplexním vlivem pobytu ve škole na psychický vývoj. Bere přitom v úvahu jak explicitní (obsah a formy výuky) tak skryté požadavky školního učení (hidden curriculum). V kognitivní oblasti analyzuje důsledky a mechanismy vlivu jednotlivých základních školních předmětů. Čtenářství, skripturalita, počítání i specifické požadavky dalších předmětů se sledují především jako kulturní výzva, mající základní význam pro evokaci a strukturaci procesů kognitivního vývoje. Zásadním způsobem ovlivňuje pobyt ve škole také sociálně-afektivní oblast života dítěte a vývoj jeho identity. Formy interakcí jak s učiteli, reprezentujícími (cs)
  • The presented project is the third stage of our longitudinal research started in 1994. Selected classes of children are followed throughout nine years of their obligatory schooling. The proposed project is to cover the period starting in the middle of thsixth grade and ending in the middle of the ninth grade. The implemented methodology sustains in qualitative analysis of school actors behaviour confronted with selected data from standard educational and psychological procedures of diagnosis and evaluation. The subject of concern is the complex influence of schooling on mental development. At the same time, both explicit as implicit requirements of school learning are considered (the contents and forms of instruction as well as the hidden curriculum). Within the cognitive domain the effects and mechanisms of influence of particular basic school subjects are analysed. Reading, writing, counting, and specific requirements of other school subjects are understood first of all as a cultural (en)
Title
  • Pupil in the changing conditions of contemporary school (en)
  • Žák v měnících se podmínkách současné školy (cs)
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 117 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software