Funkční marketing v poměrně dlouhém historickém období vytvořil v tržně vyspělých zemích řadu univerzálních přístupů, postupů, metod a techniky, které jsou pro moderní podnikání v tržní ekonomice nepostradatelné. Naše firmy se je postupně snaží praktickyzvládnout, a to s rozdílným výsledkem. Pociťují však nedostatek takových modifikací marketingové managerské metodologie, která by odpovídala specifickým situacím, které obecně vyplývají (a) z diskontinuit, turbolence vývojových trendů a z nepředvídaných tržních překvapení, (b) z výraznějších změn neovlivnitelných či jen málo ovlivnitelných parametrů makro- i mikro- okolí firem a (c) ze změn vyvolaných procesem transformace. Cílem řešení navrhovaného projektu je vypracovat typový a stavebnicově použitelnmetodický podklad (pomůcku) pro projektování marketingových managerských aktivit a operací s nástroji marketingového mixu pro marketingové řešení specifických podnikatelských situací. (cs)