About: Gender roles in consumer marketing perspective     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • "The levelling of gender roles seems to be one of the contemporary cultural expressions which are important in marketing orientation on consumer markets. The reason of the planned project is to estimate the rate in which this trend is realized and to estimate the importance of its impact on possibilities of marketing strategies (where market segmentation may be the first issue). The project deals especially with the following set of problems: a) the importance and position of traditionally female/male consumer products, b) the range of typically female/male leisure time patterns, c) the penetration of remarkable differences in female/male medial behaviour, d) differences of famele/male behaviour in relations to other marketing tools, e) the penetration of relatively specific trends of gender roles directions such as ""new traditionalists"", ""new fathers"", ""Girl Power"", f) the reflections of gender roles in their portrayal in marketing communication especially in advertising in long-term" (en)
  • "Jedním ze současných kulturních projevů významných pro marketingovou orientaci na spotřebních trzích je sbližování rolí žen a mužů s jeho průmětem do spotřebním chování. Smyslem navrhovaného grantu je postižení míry, v jaké se tento trend naplňuje a významu, s jakým zasahuje do možností marketingové strategie (počínaje segmentací trhu). Především půjde o zkoumání následujících problémových okruhů: a) význam a postavení tradičně ženských a tradičně mužských produktů, b) rozsah typicky ženských a typicky mužských vzorců využívání volného a mimopracovního času, c) prosazování zřetelných diferencí v mediálním chování mužů a žen, d) diference v chování žen a mužů vůči dalším marketingovým nástrojům, e) prosazování některých relativně specifických trendů v rozdělení mužských a ženských rolí a označovaných jako ""nové tradicionalistky"", ""noví otcové"" a ""Girl Power"", případně dalších, f) reflexe ženských a mužských rolí do jejich zobrazení v mediální marketingové komunikaci, zejména reklamě, a to v" (cs)
Title
  • Gender roles in consumer marketing perspective (en)
  • Ženské a mužské role v perspektivě spotřebního marketingu (cs)
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • gender roles; consumer behaviour; marketing (en)
http://linked.open...avai/konec-reseni
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...avai/start-reseni
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software