About: Modelling and back analysis of transport structures     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Efektivní využití moderních matematických metod při řešení náročných geomechanických problémů dopravních staveb je limitováno spolehlivostí s jakou jsou stanoveny základní vstupní parametry zemního a horninového prostředí. Při řešení těchto velmi komplikovaných úloh se často setkáváme s určitým nesouladem mezi získanými teoretickými a experimentálními poznatky. Odchylky od chování spojitých látek jako je převaha nevratného přetvoření, existence dilatance a kontraktance, platnost principu efektivních napětí, vliv středního napětí na mechanické chování, proměnlivost součinitele bočního tlaku v klidu, diskrétní chování horninového a zemního prostředí na mezi porušení a další podobné faktory svědčí o tom, že závažné geomechanické stabilitní problémy nelze redukovat jen na elastické či pseudoelastická řešení spojitých látek. Experimentální geomechanika přesto, že tyto skutečnosti objevila nebo potvrdila, nadále určuje přetvárné a pevnostní charakteristiky geotechnického prostředí v (cs)
  • An use of the modern numerical methods for solving ambitious geotechnical problems of traffic structures is limited by realibility of entering parameters being valid for both soil and rock masses into the formulation of these problems. Solving such thosecomlicated tasks, certain disturbances in the experimental and theoretical observations occur. Deviations from the behavior of continuous means , e.g., principal involvement of irreversible deformation , existence of dilatance and contractance, validity of the principle of effective stress, effect of mean stress to the mechanical behavior, variability of coefficient of the side pressure at the initial stage of loading discrete bahavior of rock and soil means at the strength and other factors testify forthe fact that the geomechanical stability problems cannot be reduced onlay to elastic or pseudoelastic solution of the continuous media. Experimental geotechnics, although it discovered and proved these disproportions still starts with laboratory (en)
Title
  • Modelling and back analysis of transport structures (en)
  • Modelování a zpětná analýza dopravních staveb (cs)
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...i/hlavni-ucastnik
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Mathematical and physical modelling; transport structures; back analysis (en)
http://linked.open...avai/konec-reseni
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...avai/start-reseni
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software