About: Theoretical bases for optimum technical solution of attached vehicles and machines with driven axle and their effective operation in agriculture including ...     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Jednou z významných možností úspor pohonných hmot v zemědělství, zlepšení průjezdnosti terénu, zvýšení bezpečnosti práce na svazích a snížení poškozování půdy a porostů apod. je využívání poháněných náprav u přípojných vozidel, včetně sklizňové a aplikační techniky. Většímu rozšíření jejich využití zabraňují některé nedořešené teoretické problémy jako jsou např. vhodný poměr obvodových rychlostí hnacích kol energetického prostředku a poháněné nápravy přípojného vozidla nebo stroje s ohledem na minimalizaci jejich prokluzu, synchronizace pojezdových rychlostí energetického prostředku s přípojným vozidlem v celém rozsahu používaných převodových stupňů, chování a stabilita soupravy při zatáčení nebo jízdě v nerovném terénu apod. Projekt má přispět k řešení těchto problémů získáním poznatků, které rozšíří teoretické základy a principy pohybu terénních vozidel a jejich trakčních vlastností. Na základě experimentálních prací s funkčním modelem podvozku s poháněnou nápravou pak budou teoretické předpoklady (cs)
  • One of possible ways of economizing fuels in agriculture, of improving off-road trafficability, increasing safety of work on slopes, and decrease soil and plant damage etc., is to utilize driven axles in attached vehicles, including harvesting and applicator equipment. Their enhancement has been constrained by, theoretical problems not yet solved, e.g. peripheral velocity ratio of driving wheels of power means and of driven axle of the vehicle/machine with respect to wheelslip minimalizing, synchronizing of driving speed of the power means and the attached vehicle in the full range of gears, behaviour and stability of the moving set in curves or on rough ground. The project results should enhance theoretical basicS and principles of off-road motion and tractive features of such vehicles. Theoretical presumptions will be tested experimentally on a working model of driven running gear and in practical field trials. The objectiv (en)
Title
  • Theoretical bases for optimum technical solution of attached vehicles and machines with driven axle and their effective operation in agriculture including ... (en)
  • Teoretické předpoklady pro optimální řešení a efektivní využití přípojných vozidel a strojů s poháněnou nápravou v zemědělství a jejich ověření (cs)
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...i/hlavni-ucastnik
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software