Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Účinnost Stirlingova motoru - pístového motoru s vnějším spalováním je ovlivňována poměrem teplot v expanzním a kompresním prostoru, kompresním poměrem a tím i velikostí škodlivého prostoru a vhodným uspořádáním soustavy teplosměnných ploch (ohřívač, regenerátor a chladič), které zajišťují ohřev a ochlazování pracovního média. Požadavky, kladené na tyto plochy jsou do určité míry protismyslné. Jejich provedení by mělo zajistit co nejmenší škodlivý prostor při co nejlepší a nejrychlejší výměně tepla aco nejmenší tlakovou ztrátu. Problém tlakové ztráty a rychlosti výměny tepla je největší u regenerátoru, jehož provedení musí zajistit co nejvyšší stupeň regenerace tepla, proto by měla jeho hmota a plocha být co největší. Zároveň je ale nutné, aby zaujímal co nejmenší objem, aby nezvětšoval škodlivý prostor a nezmenšoval kompresní poměr. Přitom doba, kterou má regenerátor k dispozici pro akumulaci tepla i při relativně nízkých otáčkách motoru se pohybuje v řádu 10-2 sekundy. Možné řešení tohoto (cs)
- The effectiveness of the Stirling engines - of the piston engine with the external combustion - is influenced with the ratio of the temperatures in the expansion and compression space, with compression ratio and in the manner with the dimension of the harmful space and by means of the proper arrangement of the system of heatexchangers (the heater, regenerator and cooler), which secure heating and cooling of the working medium. The demandes required from these areas are antagonistic-to some extent. Their workmanship should secure the least possible hatmful space at the possible best and possible fast featexchanging areas and the least possible pressure loss. The problem pressure loss and of the heat exchange is greatest possible degree of heat regenerator. That is why its mass and area should be the biggest possible. At the same time it is necessary that it can have the smallest volume so that it cannot increase the harmfull space and cannot decrease the compression ratio. Time, the (en)
|
Title
| - Optimalizace řešení konstrukce výměníků Stirlingova motoru (cs)
- Optimalization of the solving exchangers construction of the Stirling engine (en)
|
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...i/hlavni-ucastnik
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |