About: Verification safeness against derailment of railways vehicle     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Při ověřování bezpečnosti proti vykolejení železničních vozidel je nutné zjistit během jízdy velikosti příčných Y a svislých Q sil působících mezi koly vozidla a kolejnicemi. Poměr příčné a svislé síly na každém kole pak určuje stupeň bezpečnosti proti vykolejení daných kol a v celkovém přehledu pak bezpečnost proti vykolejení vozidla. Existuje několik způsobů zjišťování zmíněných sil, např.: z deformací kolejnic, z deformací náprav dvojkolí vozidel, z deformací kotoučů kol dvojkolí vozidel. Způsob vycházející z deformací kotoučů kol je z hlediska mechanického principu interakce kolo-kolejnice nejpříznivější a tedy nejperspektivnější, ale je doprovázen jedním velkým problémem a sice velmi nízkou deformační citlivostí kotoučů klasických kol železničních vozidel na působení svislé síly. To ve svém důsledku limituje přesnost měření svislých sil a tím i přesnost stanovení bezpečnosti proti vykolejení. Podstatou projektu bude nalézt řešení tohoto problému, tj. s využitím pevnostních analýz (cs)
  • In the course of verification safeness against derailment of railway's vehicle is necessary find out during drive size cross Y and vertical Q force applied between wheels vehicle and rail. Proportion cross and vertical force on every wheels then determine step safeness against derailment existent wheels and in total view then safeness against derailment vehicle. Exist several method determination mentioned force, e.g.: from deformation rail, from deformation axle wheel set vehicle, from deformation disk wheels wheel set vehicle. Method orient from deformation disk wheels is from views mechanical tenet interaction wheel-rail positive and so advanced, This in his incidence limit accuracy of measurement vertical force and herewith also accuracy assessment safeness against derailment. Body project will be find solution hereof problem, it is with exploitation fort analyse Finite Element Method, with exploitation down-to-date possibility strain gauge technology and on basis realization (en)
Title
  • Ověřování bezpečnosti proti vykolejení železničních vozidel (cs)
  • Verification safeness against derailment of railways vehicle (en)
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...i/hlavni-ucastnik
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software