On the basis of actual practice and also experiments and analyses realised within the framework of the project we want to work up complex methodical approach to the on-car diagnostics of dynamic system of suspension. We make a resolve to choose from thewide scale of eventual diagnostic procedures optimal alternatives especially from point of view of: - determination of diagnostic parameter and schematic diagram of measuring chain; - selection of method for processing and analysis of measured signal; -determination of suitable diagnostic criteria In the project we will orientate especially on development of diagnostic method in still not enough monitored though useful categories of vehicles: - Heavy-duty trucks - fundamental problem at solving is aconstructional form of the test block. Design of the tester with vibratory platforms seems unreal. - Single-track vehicles - this category is characterized by extreme ratio of gross vehicle weight and useful weight and also by quite unique axle design. (en)
Na základě dosavadních zkušeností i experimentů a analýz prováděných v rámci projektu chceme vypracovat komplexní metodické přístupy k bezdemontážní diagnostice dynamického systému závěsu kola. Předsevzali jsme si vytipovat z široké škály možnýchdiagnostických postupů optimální varianty zejména z pohledu: - určení diagnostické veličiny a základního schéma měřícího řetězce; - volby metody pro zpracování a analýzu měřeného signálu; - stanovení vhodného diagnostického kriteria. V projektu se budemeorientovat zejména na rozvoj diagnostických metod v dosud velmi málo sledovaných a přesto potřebných kategoriích dopravních prostředků: - Těžké nákladní automobily - základním problémem řešení je konstrukční uspořádání robustní zkušební stolice. Ukazujese nereálné řešení testeru s vibračními plošinami. - Jednostopá vozidla - tato kategorie se vyznačuje extrémním poměrem celkové a užitečné hmotnosti, zcela zvláštní geometrií náprav. Společným rysem pro obě kategorie je selhávání ověřených diagnostických (cs)