Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The aim of the project is the development of numerical and experimental methods in aeroelasticity of wing profiles, which is required for the improvement of aircraft construction. Mathematical models and numerical I algorithms, that enable more accurate description of aeroelasticity behaviour, use both methods of dynamical simulation and methods for direct computation of stability limit. For accurate description of aeroelastic behaviour, when large displacements of vibrating profile are present, a simultaneous resolution of Navier-Stokes equations on domain, changing its geometry in time and equations of dynamics of elastic profile is necessary. Evolutive problem for two-dimensional wing profile is computed. Selected mechanical nonlinearities of the system will be also considered. For the study of stability problem we would like to try the application of numerical algorithms for direct computation of Hopf bifurcation points of the aeroelastic system, i.e. for the detection of the instability of (en)
- Náplní projektu je vývoj a rozpracování numerických a experimentálních metod v oblasti aeroelasticity leteckých konstrukcí, které vyžaduje dokonalejší konstrukce letadel. Budou zkoumány matematické modely a vyvíjeny numerické algoritmy umožňující co nejpřesnější popis nelineárních aeroelastických jevů metoda-mi dynamické simulace i přímými metodami výpočtu hranice dynamické stability. K přesnému zachycení aeroelastického chování při velkých výchylkách kmitajícího profilu je nezbytné současné řešení Navier-Stokesových rovnic na pohybující se oblasti v čase a rovnic popisujících dynamiku elastického profilu. Řešení pro evoluční problém bude provedeno pro 2D letecký profily. Budou uvažovány i vybrané mechanické nelinearity systému. Na problematiku stability se pokusíme aplikovat numerické postupy pro přímý výpočet Hopfových bifurkačních bodů aeroelastického systému, t. j. pro zjištění kritických hodnot parametrů, kdy dochází k nestabilitě typu flutter. Numerické výsledky budou porovnány s měřeními (cs)
|
Title
| - Numerical simulation and experimental research of aeroelasticity of aircrafts considering large displacements (en)
- Numerická simulace a experimentální výzkum aeroelasticity leteckých konstrukcí s uvážením velkých výchylek (cs)
|
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...i/hlavni-ucastnik
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |