About: Active and semiactive damping of torsion oscillations for car powertrains     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Rotational systems are submitted to the problem of torsional vibrations, which increase noise and decrease lifetime of parts of the system. In the case of motor vehicles, the imbalance of engine motion is transmitted to the gear-box, differential, wheel shafts and the human body. Among the negative effects also gear rattle and booming of the coach-work need to be taken into account. To decrease the vibrations the concept of active and semiactive dynamic torsional absorber is investigated, which should diminish the strains in drive-train more efficiently than currently used torsional mechanical clutch dampers. The targets of the project are: derive a torsional variant of active and semiactive torsional absorber with non-linear control; verification of applicability of the torsional absorber in the construction of car powertrains. (en)
  • "Rotující systémy jsou vystaveny problémům torzních vibrací a s tím úzce souvisejícími důsledky: zvýšený hluk a snížená životnost součástí. V případě motorových vozidel se nevyrovnanost chodu spalovacího motoru přenáší dále na převodovku, rozvodovku, hnací hřídele kol a na posádku. Mezi negativní jevy, které toto provázejí, patří chřestění zubů a ""zvučení"" karoserie. Pro snížení vibrací se nabízí myšlenka aktivního či poloaktivního dynamického hltiče torzních kmitů, který by měl snižovat rázy v převodném ústrojí podstatně účinněji než doposud užívané mechanické torzní tlumiče spojky. Cíle projektu jsou: odvození torzní varianty aktivního a poloaktivního dynamického hltiče s nelineárním řízením; ověření možnosti použití tohoto zařízení v konstrukci hnacího a převodného ústrojí motorových vozidel." (cs)
Title
  • Aktivní a poloaktivní tlumení torzních vibrací hnacího ústrojí motorových vozidel (cs)
  • Active and semiactive damping of torsion oscillations for car powertrains (en)
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...i/hlavni-ucastnik
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software