Description
| - "The semiology and functioning of the totally informed world. The study of functioning and creation of the fully informed reality which will be done in two parts and in the folowing forms: 1. The television and advertisment-the normatively informed reality, creation of the medial spectrum, the local imaginability, the ideology of the medias, the two false myths of the normatively informed society such as: the TV can be switched off, ""The audience wants it so ...."" 2. The computer nets /internet, www, ect. .../ binormatively informed reality, the local imaginability." (en)
- "Semiologie a provoz plně informovaného světa. Studium provozu a vytváření plně informované skutečnosti v následujících formách ve dvou etapách: 1. Televize a reklama-direktivně informovaná skutečnost, tvorba mediálního vidma neboli spektra, lokální představitelnost, ideologie médií, dva falešné mýty direktivně informované společnosti: televizi je možno vypnout, ""divák si to tak přeje"" 2. Počítačové sítě /internet, www, atd. .../ - bidirektivně informovaná skutečnost, lokální představitelnost." (cs)
|