Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - n 2-8 April 2013, a unique railway water tower in Studénka was demolished; the absence of prior notification of the demolition was justified by unsubstantiated arguments. The water tower at the Studénka station, which lies on the main line of the former Emperor Ferdinand Northern Railway (KFNB), was built in 1891 according to a KFNB project type from bare brick walls and fitted with three four-squared riveted tanks. For building production of the 1880's and 1890's, the use of bare brickwork was characteristic in the Studénka station; the Studenská-Štramberská track made extensive use of it at its operating facilities and residential buildings as well as in the KFNB company, which was introducing modular projects in the same period. A water tower identical to the one in Studénka (Spezialplan No. 466) was also built at the station Opava East and in Poland's Auschwitz. The Opava water tower was later enlarged and plastered. The only realization of this project in authentic condition in the Czech Republic remained in Studénka. With the destruction of this water tower, Studénka lost a strong identification element that made it different from other stations. (en)
- Ve dnech 2.–8. dubna 2013 proběhla demolice unikátního drážního věžového vodojemu ve Studénce. Jeho neprohlášení bylo odůvodněno nepodloženými argumenty. Vodojem v železniční stanici Studénka, která leží na hlavní trati bývalé Severní dráhy císaře Ferdinanda (dále KFNB), byl postaven v roce 1891 podle typového projektu KFNB z režného cihelného zdiva a vybaven třemi čtyřhrannými nýtovanými nádržemi. Pro stavební produkci 80. a 90. let 19. století ve stanici Studénka bylo charakteristické užití režného cihelného zdiva, které zde uplatnila Studénsko–štramberská dráha u svého provozního zázemí a obytných domů i společnost KFNB, která ve stejném období zavádí typizované projekty. Identický věžový vodojem jako ve Studénce (Spezialplan No 466) byl postaven také ve stanici Opava - východ a v polské Osvětimi. Opavská vodárna byla později rozšířena a omítnuta. Ve Studénce zůstala zachována jediná realizace tohoto projektu v autentickém stavu na území České republiky. Snesením vodojemu ztratila Studénka výrazný identifikační prvek, který ji činil odlišnou od jiných stanic.
- Ve dnech 2.–8. dubna 2013 proběhla demolice unikátního drážního věžového vodojemu ve Studénce. Jeho neprohlášení bylo odůvodněno nepodloženými argumenty. Vodojem v železniční stanici Studénka, která leží na hlavní trati bývalé Severní dráhy císaře Ferdinanda (dále KFNB), byl postaven v roce 1891 podle typového projektu KFNB z režného cihelného zdiva a vybaven třemi čtyřhrannými nýtovanými nádržemi. Pro stavební produkci 80. a 90. let 19. století ve stanici Studénka bylo charakteristické užití režného cihelného zdiva, které zde uplatnila Studénsko–štramberská dráha u svého provozního zázemí a obytných domů i společnost KFNB, která ve stejném období zavádí typizované projekty. Identický věžový vodojem jako ve Studénce (Spezialplan No 466) byl postaven také ve stanici Opava - východ a v polské Osvětimi. Opavská vodárna byla později rozšířena a omítnuta. Ve Studénce zůstala zachována jediná realizace tohoto projektu v autentickém stavu na území České republiky. Snesením vodojemu ztratila Studénka výrazný identifikační prvek, který ji činil odlišnou od jiných stanic. (cs)
|
Title
| - What else shall we demolish? The destruction of the unique water tower at the Studénka train station (en)
- Co si ještě zboříme? Demolice unikátního věžového vodojemu v železniční stanici Studénka
- Co si ještě zboříme? Demolice unikátního věžového vodojemu v železniční stanici Studénka (cs)
|
skos:prefLabel
| - What else shall we demolish? The destruction of the unique water tower at the Studénka train station (en)
- Co si ještě zboříme? Demolice unikátního věžového vodojemu v železniční stanici Studénka
- Co si ještě zboříme? Demolice unikátního věžového vodojemu v železniční stanici Studénka (cs)
|
skos:notation
| - RIV/75032333:_____/13:#0003482!RIV14-MK0-75032333
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/75032333:_____/13:#0003482
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - railway; water tower; typization; authenticity; technical monument (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |