Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The article tries to offer a new view and new insight into the pedagogical instruction of student teachers. It foregrounds the actions of the sutdent in pedagogic situations. This action creates experience which is then tranformed into knowledge provided that it is processed. The author first shows how on the basis of researchhe moved from teaching skills to implicit pedagogical knowledge. He defines implicit knowledge as the student´s %22rolled up%22 acritically mentally processed pedagogical experience. (en)
- Stať se pokouší přinést nový vhled do pedagogické přípravy budoucích učitelů. Do popředí staví jednání studenta v pedagogických situacích. Jednáním vznikají zkušenosti, které se přetvářejí ve znalosti za předpokladu, že jsou zpracovány, tj. reflektovány. Autor nejprve naznačuje, jak na základě výzkumů dospěl k od pedagogických dovedností k implicitním pedagogickým znalostem. Implicitní znalosti považuje za svinuté reflektované pedagogické zkušenosti studenta. Jejich rozvinutím při řešení pedagogických situací se mění ve znalosti explicitní. K autentickému a tvořivému jednání studenta však samotné pedagogické znalosti obvykle nepostačují. Důležitější je studentova celková %22nastavenost%22 na jednání v pedagogických situacích. Tato nastavenost, vztahující se k jednání v pedagogických situacích, je ve stati označena termínem pedagogická kondice.
- Stať se pokouší přinést nový vhled do pedagogické přípravy budoucích učitelů. Do popředí staví jednání studenta v pedagogických situacích. Jednáním vznikají zkušenosti, které se přetvářejí ve znalosti za předpokladu, že jsou zpracovány, tj. reflektovány. Autor nejprve naznačuje, jak na základě výzkumů dospěl k od pedagogických dovedností k implicitním pedagogickým znalostem. Implicitní znalosti považuje za svinuté reflektované pedagogické zkušenosti studenta. Jejich rozvinutím při řešení pedagogických situací se mění ve znalosti explicitní. K autentickému a tvořivému jednání studenta však samotné pedagogické znalosti obvykle nepostačují. Důležitější je studentova celková %22nastavenost%22 na jednání v pedagogických situacích. Tato nastavenost, vztahující se k jednání v pedagogických situacích, je ve stati označena termínem pedagogická kondice. (cs)
|
Title
| - OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?
- From Knowledge to Educational Practice: New Insight into the Pedagogical Instruction of Student Techers? (en)
- OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ? (cs)
|
skos:prefLabel
| - OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?
- From Knowledge to Educational Practice: New Insight into the Pedagogical Instruction of Student Techers? (en)
- OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28610/06:63504438!RIV07-GA0-28610___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28610/06:63504438
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - : pedagogical skills; pedagogical knowledge; implicite knowledge; self-reflection; action of student; pedagogical situation; pedagogical condition. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |