Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Studie je zaměřena na autoregulaci multikulturního učení vysokoškolských studentů ve vztahu k vybraným multikulturním subkompetencím. Cílem výzkumu bylo zjištění: 1) významu, který studenti přikládají jednotlivým multikulturním subkompetencím; 2) úrovně motivace, osobní zdatnosti, atribuce a metakognice ve vztahu k multikulturním subkompetencím; 3) korelace mezi komponenty autoregulace multikulturního učení; 4) vztahů mezi přisuzovaným významem multikulturním subkompetencím a komponenty autoregualce multikulturního učení. Nástrojem sběru dat byl dotazník, který se skládal z 29 explicitně vyjádřených multikulturních subkompetencí rozdělených do tří částí: znalosti (n = 9), vědomí (n = 11) a dovednosti (n = 10). Dotazník také obsahoval otázky související s motivací, osobní zdatností, atribucí a metakognicí studentů. Největší význam přikládají studenti subkompetencím z oblasti vědomí. Nejmenší význam mají pro studenty subkompetence znalostní. Vysoká korelace byla v souvislosti s multikulturními subkompetencemi zaznamenána mezi motivací, osobní zdatností a atribucí. Nízká úroveň korelace byla zaznamenána mezi významem přisuzovaným multikulturní subkompetence a motivací a osobní zdatností.
- Studie je zaměřena na autoregulaci multikulturního učení vysokoškolských studentů ve vztahu k vybraným multikulturním subkompetencím. Cílem výzkumu bylo zjištění: 1) významu, který studenti přikládají jednotlivým multikulturním subkompetencím; 2) úrovně motivace, osobní zdatnosti, atribuce a metakognice ve vztahu k multikulturním subkompetencím; 3) korelace mezi komponenty autoregulace multikulturního učení; 4) vztahů mezi přisuzovaným významem multikulturním subkompetencím a komponenty autoregualce multikulturního učení. Nástrojem sběru dat byl dotazník, který se skládal z 29 explicitně vyjádřených multikulturních subkompetencí rozdělených do tří částí: znalosti (n = 9), vědomí (n = 11) a dovednosti (n = 10). Dotazník také obsahoval otázky související s motivací, osobní zdatností, atribucí a metakognicí studentů. Největší význam přikládají studenti subkompetencím z oblasti vědomí. Nejmenší význam mají pro studenty subkompetence znalostní. Vysoká korelace byla v souvislosti s multikulturními subkompetencemi zaznamenána mezi motivací, osobní zdatností a atribucí. Nízká úroveň korelace byla zaznamenána mezi významem přisuzovaným multikulturní subkompetence a motivací a osobní zdatností. (cs)
- The study focuses on self-regulation of multicultural learning in relation to importance that students ascribe to multicultural subcompetencies. The research aims were discovering: 1) importance which students give to multicultural subcompetencies; 2) motivation, self efficacy, attribution and metacognition level; 3) correlation among self-regulated learning components; 4) relationships between importance of multicultural subcompetencies and self-regulated learning components. The research was questionnaire method and it contained 29 multicultural subcompetencies divided to three parts: knowledge (n = 9), awareness (n = 11) and skills (n = 10). The questionnaire contented questions related to students’ motivation, self efficacy, attribution and metacognition too. Students give most importance to subcompetencies which belong to awareness. Students give lowest importance to subcompetencies which belong to knowledge. High correlation in relation with multicultural subcompetencies was recorded among motivation, self efficacy, attribution and metacognition. Low level of correlation was recorded between multicultural competencies importance and motivation and self-efficacy. (en)
|
Title
| - Importance of multicultural competence in relation to components of students’ self-regulated learning (en)
- Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení
- Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení (cs)
|
skos:prefLabel
| - Importance of multicultural competence in relation to components of students’ self-regulated learning (en)
- Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení
- Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28150/12:43868056!RIV14-GA0-28150___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28150/12:43868056
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - self-regulated multicultural learning, multicultural competence, motivation, self-efficacy, attribution, metacognition (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Kvalita ve vzdělávání : XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |