Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Students are educationally and behaviorally formed by a variety of determining factors that systemic pedagogy elaborate in detail. One of the determining factors is ethnicity. Understanding and rspecting authority by Romany students has its specifics that derive from their upbringinng in the family, the ways of adopting the Roamyn community's culture, as well as concrete relations between students and the majority environment around them. There is a difference between the understanding and respecting of authority amongst the individual Romany subculures of the Olashi Romanies and the so-called Rumungroes. The specific concept of authority in the approach to Romany students impacts also on the level of scholarship (scholarizaion). Teachers trying to build up authority also in their relarions with Romany students in the classroom and the school, in general, have to acquaint themselves with these specifics. There is no simple reciple for asserting one's authority amongst Romanies. One has to acquaint oneself with their culture, generational relations in their families, get to know their children in their specific environments and subcultures, relations between men and women, co-relations in larger groups, etc. For a teacher, the core of natural authority rests in his ability to be just and open-minded about the Roma students' situation and unfavorable living conditions, and to be free of the slightest hint of racial intolerance. Teacher's authority should stem from his humanism and empathy not only for the Romany students, but also the Roma community as a whole. (en)
- Žáci jsou determinováni nerůznějšími činiteli, které podrobněji rozebírá systémová pedagogika. Jednou z determinant je také etnicita. Chápání a respektování autority romským žákem má svoje specifika, která vyplývají z jeho výchovy v rodině, z jeho způsobů osvojování kultury v rámci romské komunity i z konkrétních vztahů mezi žákem a širším prostředím majority. Rozdílné je chápání a respektování autority i mezi jednotlivými romskými subkulturami-mezi olašskými Romy a tak zvanými Rumungry. Specifika pojetí autority ve vztahu k romskému žákovi ovlivňují i úroveň jeho scholarizace. Pro učitele, který usiluje o autoritu i ve vztahu k romskému žákovi ve třídě a škole, je potřebné, aby se s těmito specifikami blíže seznámil. Jak uplatnit svoji autoritu ve vztahu k Romům, na to neexistuje žádný jednoduchý návod. Důležité je seznámení s romskou kulturou, vztahy mezi rodiči a dětmi v různých prostředích a subkulturách, mezi ženami a muži, v rámci širší skupiny atd. Základem přirozené autority je schopnost učitele být spravedlivý, být oproštěn od jakéhokoliv náznaku rasové nesnášenlivosti chápat situaci romského žáka i v jeho nepříznivých životních podmínkách. Autorita učitele by měla spočívat na jeho humanismu a empatii ve vztahu nejen k romským žákům, ale i k celé romské komunitě.
- Žáci jsou determinováni nerůznějšími činiteli, které podrobněji rozebírá systémová pedagogika. Jednou z determinant je také etnicita. Chápání a respektování autority romským žákem má svoje specifika, která vyplývají z jeho výchovy v rodině, z jeho způsobů osvojování kultury v rámci romské komunity i z konkrétních vztahů mezi žákem a širším prostředím majority. Rozdílné je chápání a respektování autority i mezi jednotlivými romskými subkulturami-mezi olašskými Romy a tak zvanými Rumungry. Specifika pojetí autority ve vztahu k romskému žákovi ovlivňují i úroveň jeho scholarizace. Pro učitele, který usiluje o autoritu i ve vztahu k romskému žákovi ve třídě a škole, je potřebné, aby se s těmito specifikami blíže seznámil. Jak uplatnit svoji autoritu ve vztahu k Romům, na to neexistuje žádný jednoduchý návod. Důležité je seznámení s romskou kulturou, vztahy mezi rodiči a dětmi v různých prostředích a subkulturách, mezi ženami a muži, v rámci širší skupiny atd. Základem přirozené autority je schopnost učitele být spravedlivý, být oproštěn od jakéhokoliv náznaku rasové nesnášenlivosti chápat situaci romského žáka i v jeho nepříznivých životních podmínkách. Autorita učitele by měla spočívat na jeho humanismu a empatii ve vztahu nejen k romským žákům, ale i k celé romské komunitě. (cs)
|
Title
| - Specifika pojetí autority v procesu edukace romských žáků
- Specifika pojetí autority v procesu edukace romských žáků (cs)
- Specific concepts of authority in the education of Romany students (en)
|
skos:prefLabel
| - Specifika pojetí autority v procesu edukace romských žáků
- Specifika pojetí autority v procesu edukace romských žáků (cs)
- Specific concepts of authority in the education of Romany students (en)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28150/11:43865633!RIV12-MSM-28150___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28150/11:43865633
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - authority, Romany pupil, teacher of Romany pupils, authority in Romany family, authority in Olah Romany (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Acta Universitatis Carolinae Philosophica et Historica
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |