About: Rozvoj autoregulace učení studentů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Tato monografie se zaměřuje na problematiku autoregulace učení studentů. Vychází z předpokladu, že rozvoj autoregulace učení je v současném světě nezbytný, neboť přivádí studenta k celoživotnímu učení a k jeho úspěchu ve škole i mimo školu. Prezentujeme v ní základní teoretická východiska autoregulace učení z pohledu pedagogického a poukazujeme na dílčí výsledky výzkumů z oblasti autoregulace učení studentů pomáhajících profesí, které jsme uskutečnili v posledních letech. Popisujeme model rozvoje autoregulace učení studentů, který by mohl sloužit především pedagogům k pochopení významu nonkognitivních faktorů v procesu učení studentů. Koncepce autoregulace učení není jen nutnou podmínkou efektivní přípravy na budoucí povolání, ale v neposlední řadě také nástroj zvyšování profesionality a dalšího odborného růstu člověka, který se odráží na kvalitě výkonu jeho povolání, obzvlášť u profesí, jejichž náplní je práce s lidmi a jejich péče o ně.
  • Tato monografie se zaměřuje na problematiku autoregulace učení studentů. Vychází z předpokladu, že rozvoj autoregulace učení je v současném světě nezbytný, neboť přivádí studenta k celoživotnímu učení a k jeho úspěchu ve škole i mimo školu. Prezentujeme v ní základní teoretická východiska autoregulace učení z pohledu pedagogického a poukazujeme na dílčí výsledky výzkumů z oblasti autoregulace učení studentů pomáhajících profesí, které jsme uskutečnili v posledních letech. Popisujeme model rozvoje autoregulace učení studentů, který by mohl sloužit především pedagogům k pochopení významu nonkognitivních faktorů v procesu učení studentů. Koncepce autoregulace učení není jen nutnou podmínkou efektivní přípravy na budoucí povolání, ale v neposlední řadě také nástroj zvyšování profesionality a dalšího odborného růstu člověka, který se odráží na kvalitě výkonu jeho povolání, obzvlášť u profesí, jejichž náplní je práce s lidmi a jejich péče o ně. (cs)
  • This monograph concentrated on problems of students´ self-regulated learning process. It is based on assumption that development of self-regulatory learning is inevitable in today´s world because it brings a student to life-long learning process and is important for his/her success at school as well as outside school. We present the basic theoretical background of self-regulated learning conception from the perspective of education and we refer to partial research results in the area of the self-regulated learning process of students in helping professions carried out by our research team. We aim to describe the model of students´ self-regulated learning development, which could help teachers understand the importance of the noncognitive factors and their role in the learning process. The concept of self-regulated learning is not only an essential (pre)condition for their effective preparation (i.e. education) for future careers, but equally, also a tool for incerasing the professionalism and furhter profession develoment of a person, which is reflected in the quality of their performance in their career and especially in professions whose substantive content is working with people and taking care of them. (en)
Title
  • Rozvoj autoregulace učení studentů
  • Rozvoj autoregulace učení studentů (cs)
  • The Development of Students´ Self-regulated learning (en)
skos:prefLabel
  • Rozvoj autoregulace učení studentů
  • Rozvoj autoregulace učení studentů (cs)
  • The Development of Students´ Self-regulated learning (en)
skos:notation
  • RIV/70883521:28150/11:43865611!RIV12-GA0-28150___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/09/1240)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 227840
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28150/11:43865611
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Self-regulated learning, college students, helping professions, noncognitive determinants, motivation, metacognition, instructional model to develop students´ self-regulated learning. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [79D665FB38A9]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • 55
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Rozvoj autoregulace učení studentů
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hrbáčková, Karla
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Hnutí R
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86798-18-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28150
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software