About: Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V posledním desetiletí slýcháme stále častěji hovořit o významu emocí pro náš každodenní život a jsme stále častěji konfrontováni s důsledky emoční negramotnosti, která se projevuje citovou ochablostí, nárůstem depresí a depresogenních způsobů myšlení, zvýšenou agresivitou v sociálních interakcích a sociálním jednání. Na problematiku emocí se zaměřuje celá řada vědeckých výzkumů, kdy nelze opomenout tzv. Komerční model emoční inteligence Daniela Golemana. Vzhledem k tomu, že vysoká úroveň emoční inteligence nemusí ještě znamenat, že jedinec zvládne její praktické využití, rozlišuje Goleman pojem emoční kompetence, které jsou nedílnou součástí emoční inteligence. Právě sociální a emoční kompetence považuje autorka příspěvku za klíčové pro práci sociálního pedagoga a zdůrazňuje nutnost rozvíjení příslušných schopností u studentů pomáhajících profesí. Emoční inteligence je považována za stejně důležitou a někdy i důležitější, než tradiční rozumová inteligence. Emoce jsou historicky mnohem starší ne
  • V posledním desetiletí slýcháme stále častěji hovořit o významu emocí pro náš každodenní život a jsme stále častěji konfrontováni s důsledky emoční negramotnosti, která se projevuje citovou ochablostí, nárůstem depresí a depresogenních způsobů myšlení, zvýšenou agresivitou v sociálních interakcích a sociálním jednání. Na problematiku emocí se zaměřuje celá řada vědeckých výzkumů, kdy nelze opomenout tzv. Komerční model emoční inteligence Daniela Golemana. Vzhledem k tomu, že vysoká úroveň emoční inteligence nemusí ještě znamenat, že jedinec zvládne její praktické využití, rozlišuje Goleman pojem emoční kompetence, které jsou nedílnou součástí emoční inteligence. Právě sociální a emoční kompetence považuje autorka příspěvku za klíčové pro práci sociálního pedagoga a zdůrazňuje nutnost rozvíjení příslušných schopností u studentů pomáhajících profesí. Emoční inteligence je považována za stejně důležitou a někdy i důležitější, než tradiční rozumová inteligence. Emoce jsou historicky mnohem starší ne (cs)
  • In the past decade, we have often heard, with increasing frequency, debates about the importance of emotions in our daily life, and we have faced, with increasing frequency, consequences of emotional illiteracy manifested in emotional apathy, increased cases of depression and depressogenic ways of thinking and increased level of aggression in social interactions and social behavior. Emotions have been subject to a number of scientific researches, among which one cannot neglect the so-called Commercial model of emotional intelligence by Daniel Goleman. Regarding the fact that a high level of emotional intelligence need not guarantee that an individual is able to use it in practice, Goleman defines the concept of emotional competence that is an inseparable part of emotional intelligence. It is the social and emotional skills that the author of this article considers as key ones for the profession of the social instructor emphasizing the need of developing the respective abilities of students of he (en)
Title
  • Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga
  • Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga (cs)
  • The importance of emotional intelligence for the development of social instructors? skills (en)
skos:prefLabel
  • Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga
  • Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga (cs)
  • The importance of emotional intelligence for the development of social instructors? skills (en)
skos:notation
  • RIV/70883521:28150/09:63509944!RIV11-MSM-28150___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 351442
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28150/09:63509944
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • social instructor; intelligence; social intelligence; emotional intelligence; emotional competence; emotions. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [0E9D25E34925]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vávrová, Soňa
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Institut mezioborových studií Brno
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87182-08-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28150
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software