About: Antropologicko-pedagogický pohled na marginalizované společenské skupiny     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Na marginalizované společenské skupiny autorky příspěvku nahlížejí jednak prizmatem kulturní a sociální antropologie, jednak očima pedagogiky. Z pohledu antropologického považují za nejdůležitější všudypřítomný etnocentrismus, v různých podobách, který zásadním způsobem modifikuje postoje (v užším slova smyslu) a chování většinové společnosti k lidem na okraji společnosti. Kulturně relativistický přístup, který je protipólem přístupu etnocentrického, dávají autorky do přímého vztahu s kvalitou života, jejím vnímáním členy marginalizovaných sociálních skupin, jenž může být (a také často bývá) v zásadním rozporu s hodnocením kvality jejich života většinovou společností. Teoretické závěry, k nimž autorky na základě antropologického přístupu docházejí, vytvářejí platformu pro praktické aplikace v pedagogice a andragogice.
  • Na marginalizované společenské skupiny autorky příspěvku nahlížejí jednak prizmatem kulturní a sociální antropologie, jednak očima pedagogiky. Z pohledu antropologického považují za nejdůležitější všudypřítomný etnocentrismus, v různých podobách, který zásadním způsobem modifikuje postoje (v užším slova smyslu) a chování většinové společnosti k lidem na okraji společnosti. Kulturně relativistický přístup, který je protipólem přístupu etnocentrického, dávají autorky do přímého vztahu s kvalitou života, jejím vnímáním členy marginalizovaných sociálních skupin, jenž může být (a také často bývá) v zásadním rozporu s hodnocením kvality jejich života většinovou společností. Teoretické závěry, k nimž autorky na základě antropologického přístupu docházejí, vytvářejí platformu pro praktické aplikace v pedagogice a andragogice. (cs)
  • The authors of the paper present a view of marginalized social groups through prism of cultural and social anthropology, and also through eyes of pedagogy. From the anthropological view they consider as most significant the omnipresent ethnocentrism in varying forms, which fundamentally modifies the attitudes (in the narrow meaning of the word) and behavior of the social majority towards people on periphery of the society. The authors put the culturally relativistic approach, which is the anti-thesis of ethnocentric approach, in direct relationship with quality of life and its perception by members of the marginalized social groups. This could be (and often is) in dichotomy with assessment of quality of life of the social majority. Theoretical conclusions, which the authors deduced from anthropological approach to this subject, create a platform for practical applications in pedagogy and andragogy. (en)
Title
  • Antropologicko-pedagogický pohled na marginalizované společenské skupiny
  • Anthropo-pedagogical View of Marginalized Social Groups (en)
  • Antropologicko-pedagogický pohled na marginalizované společenské skupiny (cs)
skos:prefLabel
  • Antropologicko-pedagogický pohled na marginalizované společenské skupiny
  • Anthropo-pedagogical View of Marginalized Social Groups (en)
  • Antropologicko-pedagogický pohled na marginalizované společenské skupiny (cs)
skos:notation
  • RIV/70883521:28150/09:63509940!RIV11-MSM-28150___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 303566
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28150/09:63509940
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • marginalized social groups; anthropology; pedagogy (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [707B382134AC]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vávrová, Soňa
  • Cichá, Martina
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Institut mezioborových studií Brno
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87182-08-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28150
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software