About: Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simu-lated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment.The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control ap-proach is applied for control of this nonlinear process. The used feedback controllers are based on pole placement. The test room is controlled by PC. The communication be-tween the test room and PC is established by Datalab IO/USB unit and the control is as-sured by ControlWeb 2000.
  • The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simu-lated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment.The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control ap-proach is applied for control of this nonlinear process. The used feedback controllers are based on pole placement. The test room is controlled by PC. The communication be-tween the test room and PC is established by Datalab IO/USB unit and the control is as-sured by ControlWeb 2000. (en)
  • Zkušebna automobilových hadic je zařízení určené pro mechanické a tlakové testování automobilových hadic chladících okruhů. Jde o simulaci motorového prostoru vozidla při níž v primárním tlakovém okruhu cirkuluje kapalina vzorkem podle daných průběhů tlaku a při stanovených teplotách kapaliny i okolí. Požadavkem na regulaci z hlediska prováděných zkoušek je dlouhodobé asymptotické sledování referenčního signálu tlaku ve tvaru sinusových a rampových signálů. Primární tlakový okruh má částečně nelineární charakter, bylo tedy potřeba zvolit vhodný lineární model, který by vystihl dynamické vlastnosti soustavy. Byl zvolen model 2. řádu, a jeho parametry byli identifikovány metodou nejmenších čtverců. Pro řízení byl použit zpětnovazební PID regulátor založený na metodě přiřazení pólů a to jak s pevně nastavenými parametry tak samočinně se nastavující. Pro řízení zkušebny byl použit program ControlWeb 2000 a pro komunikaci mezi PC a zkušebnou bylo použito jednotky DataLab IO/USB. (cs)
Title
  • Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes
  • Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes (en)
  • Řízení tlaku kapaliny v komoře pro testování automobilových hadic (cs)
skos:prefLabel
  • Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes
  • Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes (en)
  • Řízení tlaku kapaliny v komoře pro testování automobilových hadic (cs)
skos:notation
  • RIV/70883521:28140/07:63505844!RIV08-MSM-28140___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 1451-1454
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA102/05/0271), Z(MSM7088352101)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 415025
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28140/07:63505844
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Self – tuning control; pressure control; pole – placement; recursive identification; car tube (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6BFA97DE2A32]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Hammamed, Tunisko
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Proceedings 11th International Research/Expert Conference TMT 2007
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kubalčík, Marek
  • Koráb, Jakub
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Faculty of Mechanical Engineering in Zenica
https://schema.org/isbn
  • 978-9958-617-34-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28140
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software