About: Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Although we often consider culture to have something to do with the spiritual side of a man and that it has a power to elevate him or her to higher levels of his or her own perfection, we can also think about the role of culture in society from a purely pragmatic position that the relationship of people to culture and cultural products is of a marketing nature, as the essence of marketing is a connection between the product and its target groups, in other words, between sellers and buyers. Every product, whether commercial or non-commercial, is interesting for any (albeit small) target group. Every target group not only has buying motivations, but it can also have some barriers to the product’s consumption such as a barrier of time, information, space, or even of a will. Thus, marketing research plays a significant role in marketing as it can help to solve some of these problems. This study comments on the results of the research on the Czech Republic inhabitants’ relationship to theatre and film. (en)
  • Třebaže jsme zvyklí považovat kulturu za cosi „vyššího“, co souvisí s duchovní stránkou člověka a má moc jej povznášet do vyšších pater jeho vlastní dokonalosti, její společenskou roli můžeme nazírat i z čistě pragmatických pozic: Vztah lidí ke kultuře a kulturním produktům můžeme v zásadě považovat za vztah marketingový. Podstatou marketingu je určitá vazba mezi produktem a jeho cílovými skupinami, jinými slovy mezi prodávajícími a nakupujícími. Každý produkt, ať již komerční nebo nekomerční, spotřební nebo umělecký, je zajímavý pro určitou (byť třeba nepočetnou) cílovou skupinu, která má určité motivace k jeho nákupu, ale zároveň i překážky (například časové, informační, prostorové, nebo i volní) při jeho konzumaci. V marketingu kultury tak stejně jako v jakékoliv jiné oblasti hraje roli marketingový výzkum. Tato studie blíže komentuje výsledky jednoho z nich – výzkumu postojů obyvatel České republiky k divadlu a filmu jakožto oblastem umění, respektive k návštěvám divadla a kina jakožto formám kulturních produkcí.
  • Třebaže jsme zvyklí považovat kulturu za cosi „vyššího“, co souvisí s duchovní stránkou člověka a má moc jej povznášet do vyšších pater jeho vlastní dokonalosti, její společenskou roli můžeme nazírat i z čistě pragmatických pozic: Vztah lidí ke kultuře a kulturním produktům můžeme v zásadě považovat za vztah marketingový. Podstatou marketingu je určitá vazba mezi produktem a jeho cílovými skupinami, jinými slovy mezi prodávajícími a nakupujícími. Každý produkt, ať již komerční nebo nekomerční, spotřební nebo umělecký, je zajímavý pro určitou (byť třeba nepočetnou) cílovou skupinu, která má určité motivace k jeho nákupu, ale zároveň i překážky (například časové, informační, prostorové, nebo i volní) při jeho konzumaci. V marketingu kultury tak stejně jako v jakékoliv jiné oblasti hraje roli marketingový výzkum. Tato studie blíže komentuje výsledky jednoho z nich – výzkumu postojů obyvatel České republiky k divadlu a filmu jakožto oblastem umění, respektive k návštěvám divadla a kina jakožto formám kulturních produkcí. (cs)
Title
  • Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin
  • Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin (cs)
  • Arts marketing : buying preferences on the markets of theatres and cinemas (en)
skos:prefLabel
  • Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin
  • Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin (cs)
  • Arts marketing : buying preferences on the markets of theatres and cinemas (en)
skos:notation
  • RIV/70883521:28130/13:43870546!RIV14-MSM-28130___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 86411
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28130/13:43870546
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • marketing, theatre, film, cinema (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • SK - Slovenská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [9299046C15C0]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Marketing Science and Inspirations
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 8
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bačuvčík, Radim
issn
  • 1338-7944
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28130
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software