About: Successful Student and His Tacit Knowledge     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Publikace se zabývá faktory ovlivňujícími úspěšnost studenta vysoké školy a charakteristikou úspěšného vysokoškolského studenta. Na základě analýzy získaných dat bylo potvrzeno, že úspěšnost studenta může ovlivňovat řada faktorů. Stěžejní roli v dosažení úspěchu má však student samotný, tedy to, jaký je (jeho charakterové vlastnosti, vlohy, jeho osobní zralost), co umí a zná a co dělá. Z dovedností jsou důležité pro dosažení úspěchu sebeřízení a s ním spojený time management, práce s informacemi, umění obklopit se správnými lidmi a udržování kontaktu se žádoucími osobami, komunikační a sebeprezentační dovednosti. Úspěšný student si je vědom svého cíle a pracuje s ním už během svého studia. Proto si zvolí školu, na které chce být a je tam rád. Je aktivní v získávání informací i v komunikaci s učitelem, často pracuje nad rámec povinností, snaží se aplikovat získávané znalosti a dovednosti, a to i v rámci mimoškolní aktivity. Dodržuje také stanovená pravidla. V souladu se svým cílem využívá studia mimo jiné k získání zkušeností (pracuje na projektech, často jede do zahraničí, shání brigády a pracuje při studiu). Získaná data naznačují, že nejpozději v době absolutoria má úspěšný student patřičné odborné znalosti a jazykové dovednosti, má reálnou představu o své hodnotě na trhu práce a jasnou představu o pracovní pozici, o niž se chce ucházet. Orientuje se v prostředí vysoké školy (důvěrně tedy zná prostředí, v němž se pohyboval, a jeho zákonitosti) a vzhledem k tomu, že „vyčnívá z řady“, je znám mezi svými vrstevníky.
  • Publikace se zabývá faktory ovlivňujícími úspěšnost studenta vysoké školy a charakteristikou úspěšného vysokoškolského studenta. Na základě analýzy získaných dat bylo potvrzeno, že úspěšnost studenta může ovlivňovat řada faktorů. Stěžejní roli v dosažení úspěchu má však student samotný, tedy to, jaký je (jeho charakterové vlastnosti, vlohy, jeho osobní zralost), co umí a zná a co dělá. Z dovedností jsou důležité pro dosažení úspěchu sebeřízení a s ním spojený time management, práce s informacemi, umění obklopit se správnými lidmi a udržování kontaktu se žádoucími osobami, komunikační a sebeprezentační dovednosti. Úspěšný student si je vědom svého cíle a pracuje s ním už během svého studia. Proto si zvolí školu, na které chce být a je tam rád. Je aktivní v získávání informací i v komunikaci s učitelem, často pracuje nad rámec povinností, snaží se aplikovat získávané znalosti a dovednosti, a to i v rámci mimoškolní aktivity. Dodržuje také stanovená pravidla. V souladu se svým cílem využívá studia mimo jiné k získání zkušeností (pracuje na projektech, často jede do zahraničí, shání brigády a pracuje při studiu). Získaná data naznačují, že nejpozději v době absolutoria má úspěšný student patřičné odborné znalosti a jazykové dovednosti, má reálnou představu o své hodnotě na trhu práce a jasnou představu o pracovní pozici, o niž se chce ucházet. Orientuje se v prostředí vysoké školy (důvěrně tedy zná prostředí, v němž se pohyboval, a jeho zákonitosti) a vzhledem k tomu, že „vyčnívá z řady“, je znám mezi svými vrstevníky. (cs)
  • The publication deals with factors which influence the success of college students and with a description of a successful college student. Based on the analysis of the collected data it was confirmed that student’s success can be influenced by a variety of factors. Nevertheless, the students themselves seem to be of the prominent importance, especially their personalities (features of character, aptitude and personal maturity), their knowledge and skills, and their behaviour. The following skills are important for achieving a success: self-management and time-management, work with information, the art of being surrounded by the right people and keeping in touch with desired persons, communications and self-presentation skills. The successful student is aware if their aim and works towards it even during their studies. That is the reason they choose the school they want to be in and they like being in it. They are active in obtaining information as well as in communicating with the teachers. They often work more than their duties dictate. They respect the given rules. In agreement with the personal aim they use their studies to obtain experience (they often work on projects, travel abroad, look for jobs and work while studying). The gain data shows that at the time of graduation a successful student has useful specialized knowledge and language skills, they have a realistic idea about their value at the job market and the position they want to apply for, they are well-oriented in the environment and the rules of the university, they are well known among their peers. (en)
Title
  • Successful Student and His Tacit Knowledge (en)
  • Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti
  • Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti (cs)
skos:prefLabel
  • Successful Student and His Tacit Knowledge (en)
  • Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti
  • Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti (cs)
skos:notation
  • RIV/70883521:28120/14:43872117!RIV15-GA0-28120___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP407/12/0821)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 52526
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28120/14:43872117
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Tacit Knowledge, University Student, Success, Academic Tacit Knowledge (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [08EA789C1918]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Žilina
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Úspěšný student vysoké školy a jeho tacitní znalosti
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Baňařová, Michaela
  • Matošková, Jana
  • Polčáková, Martina
  • Dobeš, Kamil
  • Bilíková, Jana
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • GEORG
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8154-098-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28120
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software