Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The aim of the publication is to acquaint the reader with the role of tourism in the countries of the Visegrad group. The intention was to create a text that represents a solid fundament of comprehensive information to tourism in the broader context of economic sectors, based on the relevant facts, which follow the development of knowledge, including the addition of individual case studies of tourism within the Visegrad countries. In order to fulfil a predetermined target, text of publication is divided into four main parts. The first part explains the importance of strategic management in tourism and also highlights the importance of competitive strategy and competitive advantage as being part of strategic management. The second part contains basic information about tourism in national economy - key figures followed by analysis of inbound and outbound tourism, transportation and the last chapter is devoted to current problems in the field of tourism and tourism services in individual countries of the Visegrad Four. It is stated in this order: the Czech Republic, Slovakia, Hungary and Poland. The third part of the publication is devoted to particular case studies of individual states, again from the field of tourism. After reading these case studies, the reader can get a picture not only about the importance, but also about the level of tourism in these areas. The last chapter provides an insight into the competitiveness of tourism in states of the Visegrad Four. Common Framework for determining the term %22competitiveness%22 arises from TTCI index that is presented by the World Economic Forum. TTCI index will state the sequence of individual Visegrad states and its position among other selected countries, in terms of tourism competitiveness.
- The aim of the publication is to acquaint the reader with the role of tourism in the countries of the Visegrad group. The intention was to create a text that represents a solid fundament of comprehensive information to tourism in the broader context of economic sectors, based on the relevant facts, which follow the development of knowledge, including the addition of individual case studies of tourism within the Visegrad countries. In order to fulfil a predetermined target, text of publication is divided into four main parts. The first part explains the importance of strategic management in tourism and also highlights the importance of competitive strategy and competitive advantage as being part of strategic management. The second part contains basic information about tourism in national economy - key figures followed by analysis of inbound and outbound tourism, transportation and the last chapter is devoted to current problems in the field of tourism and tourism services in individual countries of the Visegrad Four. It is stated in this order: the Czech Republic, Slovakia, Hungary and Poland. The third part of the publication is devoted to particular case studies of individual states, again from the field of tourism. After reading these case studies, the reader can get a picture not only about the importance, but also about the level of tourism in these areas. The last chapter provides an insight into the competitiveness of tourism in states of the Visegrad Four. Common Framework for determining the term %22competitiveness%22 arises from TTCI index that is presented by the World Economic Forum. TTCI index will state the sequence of individual Visegrad states and its position among other selected countries, in terms of tourism competitiveness. (cs)
- Cílem monografie je seznámit čtenáře s významem cestovního ruchu v jednotlivých zemích visegrádského uskupení. Záměrem bylo vytvořit text, který představuje solidní fundament komplexních informací problematiky cestovního ruchu v širším kontextu hospodářských oborů, založený na relevantních poznatcích, sledující vývoj poznání včetně doplnění jednotlivých případových studií z oblasti cestovního ruchu v rámci visegrádských zemí. K tomu aby byl stanovaný cíl naplněn, je text publikace rozdělen do 4 základních částí. První část vysvětluje význam strategického managementu v turismu a též vyzdvihuje význam konkurenční výhody a konkurenční strategie jako součástí právě strategického managementu. Druhá část obsahuje nejprve základní informace o turizmu v národní ekonomice, následuje analýza příjezdového a výjezdového cestovního ruchu a dopravy a poslední kapitola je vždy věnována aktuálním problémům turizmu v jednotlivých zemích visegrádské čtyřky a to v tomto pořadí Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Polsko. Třetí část publikace je věnována samostatným případovým studiím z jednotlivých států zase z oblasti cestovního ruchu. Po přečtení těchto případových studií si čtenář může udělat obrázek o významu, ale i úrovni cestovního ruchu v daných lokalitách. Poslední kapitolou je představen náhled na konkurenceschopnost jednotlivých zemí visegrádské čtyřky. Společný rámec pro určení pojmu „konkurenceschopnost“ vyplývá z TTCI indexu, který je prezentován Světovým ekonomickým fórem. TTC index uvádí pořadí jednotlivých státu visegrádské čtyřky a jejich postavení mezi ostatními vybranými zeměmi a to z hlediska konkurenceschopnosti v cestovním ruchu. (en)
|
Title
| - The Meaning of Tourism and Tourism Services in the V4 Countries
- The Meaning of Tourism and Tourism Services in the V4 Countries (cs)
- Význam cestovního ruchu a služeb cestovního ruchu v zemí V4 (en)
|
skos:prefLabel
| - The Meaning of Tourism and Tourism Services in the V4 Countries
- The Meaning of Tourism and Tourism Services in the V4 Countries (cs)
- Význam cestovního ruchu a služeb cestovního ruchu v zemí V4 (en)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/14:43871896!RIV15-MSM-28120___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/14:43871896
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - visegrádské země; konkurenceschopnost cestovního ruchu; výjezdový CR; příjezdový CR; strategický management; turizmus (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - The Meaning of Tourism and Tourism Services in the V4 Countries
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Tučková, Zuzana
- Jurigová, Zuzana
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |