Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Purpose of the article: The aim of this paper is to present the results of own research that demonstrates a part of the dissertation research project %22Process management in higher education%22 (realized in the years 2010 – 2013). Presented 4th research phase is focused on a group of educational process external customers - employers of fresh graduates. This phase is called The research of the needs and experiences and summarizes suggestions for higher education optimization. Methodology/methods: The Research methodology is built on principles of Business Process Management. The prime data are collected by questionnaire survey – the basic set of the 4th research phase contains 847 respondents. Scientific aim: The scientific inference of presented research is a conversion of process management methodology into domestic university environment. Research identifies key external customers of educational processes and operates with their needs and expectations. Customers are segmented into five basic groups and each group is targeted to prior-year research. Each research phase is conditioned by cooperating partners, especially secondary schools, high schools, colleges, employers of graduates, etc. Findings: The phases carried out in the years 2010 – 2012 were focused on direct participants in educational processes, ie candidates for higher education, college students and fresh graduates. The result of these phases shows that candidates often have no clear idea of what specific study outcomes they will obtain. During the bachelor or masters course are students usually not able to perspective the study process as a complex and most often are focused only on the performance of particular tasks without direct relation to the needs of potential future employers. Fresh working graduates gain the first reflection of their studies and 40% of them stated that they studied a field in which they can not find relevant job. (en)
- Účel článku:Cílem této práce je prezentovat výsledky vlastního výzkumu , který ukazuje část disertační výzkumný projekt %22 Procesní řízení v oblasti vysokoškolského vzdělávání %22 ( realizovaného v letech 2010 - 2013) . Prezentované 4. fáze výzkumu se zaměřuje na skupinu vzdělávacího procesu externí zákazníky - zaměstnavatelé čerstvých absolventů . Tato fáze se nazývávýzkum potřeb a zkušeností a shrnuje návrhy pro optimalizaci vysokého školství . Metodologie / metody :Metodika výzkumu je postavena na principech Business Process Management . Předsedové údaje jsou shromažďovány dotazníkového šetření -základní sada 4. výzkumné fáze obsahuje 847 respondentů . Vědecký cíl :vědecký závěr prezentovaného výzkumu jepřeměna metodiky procesního řízení do domácího prostředí univerzity . Výzkum identifikuje klíčové externí zákazníky vzdělávacích procesů a pracuje s jejich potřeby a očekávání . Zákazníci jsou členěny do pěti základních skupin a každá skupina je zaměřena na předchozím roce výzkumu . Každá fáze výzkumu je podmíněno spolupracujícími partnery, zejména středních škol , středních škol , vysokých škol , zaměstnavatelů absolventů apod. Zjištění : Jednotlivé fáze prováděné v letech 2010 - 2012 byly zaměřeny na přímé účastníky vzdělávacího procesu , tj. uchazečů o vysokoškolské vzdělávání , vysokoškolské studenty a čerstvé absolventy . Výsledkem těchto fází ukazuje, že kandidáti často nemají jasnou představu o tom, jaké konkrétní studijní výsledky , které obdrží . Během bakalářského nebo magisterského kurzu jsou studenti obvykle nejsou schopni pohledustudie proces jakosložitý a většinou jsou zaměřeny pouze na plnění konkrétních úkolů, bez přímého vztahu k potřebám potenciálních budoucích zaměstnavatelů . Svěží pracovní absolventi získají první reflexi jejich studia a 40 % z nich uvedlo, že studoval obor, ve kterém nemohou najít odpovídající práci .
- Účel článku:Cílem této práce je prezentovat výsledky vlastního výzkumu , který ukazuje část disertační výzkumný projekt %22 Procesní řízení v oblasti vysokoškolského vzdělávání %22 ( realizovaného v letech 2010 - 2013) . Prezentované 4. fáze výzkumu se zaměřuje na skupinu vzdělávacího procesu externí zákazníky - zaměstnavatelé čerstvých absolventů . Tato fáze se nazývávýzkum potřeb a zkušeností a shrnuje návrhy pro optimalizaci vysokého školství . Metodologie / metody :Metodika výzkumu je postavena na principech Business Process Management . Předsedové údaje jsou shromažďovány dotazníkového šetření -základní sada 4. výzkumné fáze obsahuje 847 respondentů . Vědecký cíl :vědecký závěr prezentovaného výzkumu jepřeměna metodiky procesního řízení do domácího prostředí univerzity . Výzkum identifikuje klíčové externí zákazníky vzdělávacích procesů a pracuje s jejich potřeby a očekávání . Zákazníci jsou členěny do pěti základních skupin a každá skupina je zaměřena na předchozím roce výzkumu . Každá fáze výzkumu je podmíněno spolupracujícími partnery, zejména středních škol , středních škol , vysokých škol , zaměstnavatelů absolventů apod. Zjištění : Jednotlivé fáze prováděné v letech 2010 - 2012 byly zaměřeny na přímé účastníky vzdělávacího procesu , tj. uchazečů o vysokoškolské vzdělávání , vysokoškolské studenty a čerstvé absolventy . Výsledkem těchto fází ukazuje, že kandidáti často nemají jasnou představu o tom, jaké konkrétní studijní výsledky , které obdrží . Během bakalářského nebo magisterského kurzu jsou studenti obvykle nejsou schopni pohledustudie proces jakosložitý a většinou jsou zaměřeny pouze na plnění konkrétních úkolů, bez přímého vztahu k potřebám potenciálních budoucích zaměstnavatelů . Svěží pracovní absolventi získají první reflexi jejich studia a 40 % z nich uvedlo, že studoval obor, ve kterém nemohou najít odpovídající práci . (cs)
|
Title
| - Educational Processes – Research of the Needs and Experiences of Graduates Employers (en)
- Vzdělávací procesy – výzkum potřeb a zkušeností zaměstnavatelů absolventů
- Vzdělávací procesy – výzkum potřeb a zkušeností zaměstnavatelů absolventů (cs)
|
skos:prefLabel
| - Educational Processes – Research of the Needs and Experiences of Graduates Employers (en)
- Vzdělávací procesy – výzkum potřeb a zkušeností zaměstnavatelů absolventů
- Vzdělávací procesy – výzkum potřeb a zkušeností zaměstnavatelů absolventů (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/14:43870687!RIV15-MSM-28120___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/14:43870687
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - College Education, Process Management, College Graduate, Graduates Employment (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Trendy ekonomiky a managementu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |