Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Human capital belongs to main factors when discussing causes of regional disparities on one hand and the ways how to stimulate regional development on the other. In this regard, the process of human capital building is traditionally connected with increasing productivity. It is noteworthy that the process of human capital building is based on education and learning. Moreover, human capital is perceived as an important factor of regional differentiation. Then, it is not surprising that human capital was firmly positioned in the fundamental conceptual framework of European cohesion policy with its goal to reduce spatial disparities. This article is focused on spatial analysis of projects supported from the Operational Programme Education for Competiveness. Just this Programme may be regarded as the most relevant Czech operational programme related to the themes human capital and education. The main findings of our analysis are a bit ambivalent when considering the convergence goal of cohesion policy. Thus, the projects were allocated in all Czech districts. However, an important influence of settlement hierarchy may be identified. In addition, the absorption capacity of tertiary education institutions plays a substantial role in regional differentiation. (en)
- Lidský kapitál představuje jeden z hlavních faktorů současných úvah o příčinách existence regionálních disparit a o stimulaci regionálního rozvoje. V tomto ohledu je proces tvorby lidského kapitálu spojován se zvyšováním produktivity, přičemž tvorba lidského kapitálu je založena na procesech vzdělávání a učení. Lidský kapitál je současně vnímán jako jeden z významných faktorů regionální diferenciace a jako takový získal své pevné místo v kohezní politice, která usiluje o redukci prostorových disparit. Tento článek se zaměřil na prostorovou analýzu projektů podpořených z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnosti, který lze vnímat jako nejvíce relevantní pro problematiku lidského kapitálu a vzdělávání mezi českými operačními programy. Poznatky analýzy ukázaly na jistý stupeň nejednoznačnosti závěrů analýzy vzhledem ke konvergenčnímu cíli kohezní politiky. Takto byly projekty alokovány ve všech okresech České republiky, ale současně lze identifikovat významný vliv faktoru sídelní hierarchie. Zásadní roli v regionální diferenciaci rovněž hraje absorpční kapacita institucí terciárního vzdělávání.
- Lidský kapitál představuje jeden z hlavních faktorů současných úvah o příčinách existence regionálních disparit a o stimulaci regionálního rozvoje. V tomto ohledu je proces tvorby lidského kapitálu spojován se zvyšováním produktivity, přičemž tvorba lidského kapitálu je založena na procesech vzdělávání a učení. Lidský kapitál je současně vnímán jako jeden z významných faktorů regionální diferenciace a jako takový získal své pevné místo v kohezní politice, která usiluje o redukci prostorových disparit. Tento článek se zaměřil na prostorovou analýzu projektů podpořených z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnosti, který lze vnímat jako nejvíce relevantní pro problematiku lidského kapitálu a vzdělávání mezi českými operačními programy. Poznatky analýzy ukázaly na jistý stupeň nejednoznačnosti závěrů analýzy vzhledem ke konvergenčnímu cíli kohezní politiky. Takto byly projekty alokovány ve všech okresech České republiky, ale současně lze identifikovat významný vliv faktoru sídelní hierarchie. Zásadní roli v regionální diferenciaci rovněž hraje absorpční kapacita institucí terciárního vzdělávání. (cs)
|
Title
| - Prostorová analýza projektů operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost
- Prostorová analýza projektů operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost (cs)
- Spatial analysis of Operational Program Education for Competitiveness projects (en)
|
skos:prefLabel
| - Prostorová analýza projektů operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost
- Prostorová analýza projektů operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost (cs)
- Spatial analysis of Operational Program Education for Competitiveness projects (en)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/11:43867249!RIV12-MSM-28120___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/11:43867249
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Cohesion policy, convergence, human capital, Czech Republic, education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Acta academica karviniensia
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Hrabinová, Šárka
- Hájek, Oldřich
- Novosák, Jiří
- Šebestová, Kateřina
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |