About: Marketing in the Museums – case study of Slovácké museum in Uherské Hradiště     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Culture, including museums, has been gaining increasingly important place among the socio-economic issues. In connection with a shift in perception from traditional functions of museums such as education and protection of cultural heritage towards market-oriented sector of the entertainment industry the marketing is growing in importance. One of the main marketing tasks is to identify both profile and preferences and expectations of both visitors to the possibility of better targeting of marketing tools. It is in this direction is oriented this article. Using the Slovácké Museum in Uherske Hradiste as a case study the article discusses the traditional assumptions about basic demographic and socioeconomic characteristics of visitors to museums, taking into account the specifics of museums according to their orientation. At the same questions are summarized selected preferences and expectations of visitors with the formulation of recommendations. (en)
  • Kultura, včetně muzeí, získává v současnosti stále významnější místo ve společensko-ekonomických tématech. V souvislosti s posunem vnímání muzeí od tradičních funkcí vzdělávání a ochrany kulturního dědictví směrem k tržně orientovanému sektoru zábavního průmyslu roste v muzeích význam marketingu. Jedním z hlavních úkolů marketingu muzeí je identifikovat jednak profil a jednak preference a očekávání návštěvníků pro možnost lepšího zacílení marketingových nástrojů. A právě v tomto směru je orientován tento článek. S využitím Slováckého muzea v Uherském Hradišti jako případové studie, článek diskutuje tradiční předpoklady týkající se základních demografických a socioekonomických charakteristik návštěvníků muzeí se zohledněním specifik muzeí podle jejich zaměření. Současně jsou shrnuty vybrané otázky preferencí a očekávání návštěvníků s formulaci doporučení.
  • Kultura, včetně muzeí, získává v současnosti stále významnější místo ve společensko-ekonomických tématech. V souvislosti s posunem vnímání muzeí od tradičních funkcí vzdělávání a ochrany kulturního dědictví směrem k tržně orientovanému sektoru zábavního průmyslu roste v muzeích význam marketingu. Jedním z hlavních úkolů marketingu muzeí je identifikovat jednak profil a jednak preference a očekávání návštěvníků pro možnost lepšího zacílení marketingových nástrojů. A právě v tomto směru je orientován tento článek. S využitím Slováckého muzea v Uherském Hradišti jako případové studie, článek diskutuje tradiční předpoklady týkající se základních demografických a socioekonomických charakteristik návštěvníků muzeí se zohledněním specifik muzeí podle jejich zaměření. Současně jsou shrnuty vybrané otázky preferencí a očekávání návštěvníků s formulaci doporučení. (cs)
Title
  • Marketing in the Museums – case study of Slovácké museum in Uherské Hradiště (en)
  • Marketing v muzeích - případová studie Slováckého muzea v Uherském Hradišti
  • Marketing v muzeích - případová studie Slováckého muzea v Uherském Hradišti (cs)
skos:prefLabel
  • Marketing in the Museums – case study of Slovácké museum in Uherské Hradiště (en)
  • Marketing v muzeích - případová studie Slováckého muzea v Uherském Hradišti
  • Marketing v muzeích - případová studie Slováckého muzea v Uherském Hradišti (cs)
skos:notation
  • RIV/70883521:28120/11:43865302!RIV12-MSM-28120___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 210716
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28120/11:43865302
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Marketing, culture, case study, Slovácké Museum (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3FBD0C62D033]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Slovácko
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 52/2010
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Popelka, Petr
  • Hájek, Oldřich
  • Novosák, Jiří
issn
  • 0583-5569
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28120
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software