Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The paper deals with issues of motivation of high school students participate in activities aimed at professional creative activity, in this context, issues of environmental influences, especially schools and families. The communication responds to some of the growing efforts of neoliberalism over individualized creative expressions and activities and completely ignore social influences. Taking also into account the cultural legacy of past generations, when the roots of creative sources of power are rooted in society and from this base, then individuals are processed. Presented are the results of empirical probe focused on the influence of social environment on the creative activity of youth. The paper follows the links to the existing knowledge about the relationship between social environment and creativity, with an effort to capture the social conditionality of creative performances to capture their roots. The results of the probe confirmed the initial hypothesis that the creative efforts of participants in professional activities of secondary school students is based on the social background of the family and school. The family influence on students' creative work is not as great as would be expected, the stronger is the indirect effect of family environment. (en)
- Příspěvek sleduje otázky motivace středoškoláků účastnit se aktivit zaměřených na odbornou tvůrčí činnost a v těchto souvislostech otázky vlivu prostředí, zejména školy a rodiny. Reaguje na některé sílící snahy neoliberalismu nadměrně individualizovat tvůrčí projevy a aktivity a zcela přehlížet sociální vlivy. Bere zároveň v úvahu kulturní odkaz minulých generací, kdy kořeny zdrojů tvořivé síly jsou zakotveny ve společnosti a z této báze pak jedinci zpracovávány. Prezentovány jsou výsledky empirické sondy zaměřené na vliv sociálního prostředí na tvůrčí činnost mládeže a sleduje vazby k dosavadním poznatkům o vztahu sociálního prostředí a tvořivosti, se snahou postihnout sociální podmíněnost tvůrčích výkonů, zachytit jejich kořeny. Výsledky sondy potvrdily výchozí hypotézu, že tvořivé úsilí účastníků odborné činnosti středoškoláků se opírá o sociální zázemí rodiny a školy. Přitom vliv rodiny na tvořivou činnost studentů není tak výrazný, jak by se předpokládalo, silnější je nepřímé působení rodinného prostředí.
- Příspěvek sleduje otázky motivace středoškoláků účastnit se aktivit zaměřených na odbornou tvůrčí činnost a v těchto souvislostech otázky vlivu prostředí, zejména školy a rodiny. Reaguje na některé sílící snahy neoliberalismu nadměrně individualizovat tvůrčí projevy a aktivity a zcela přehlížet sociální vlivy. Bere zároveň v úvahu kulturní odkaz minulých generací, kdy kořeny zdrojů tvořivé síly jsou zakotveny ve společnosti a z této báze pak jedinci zpracovávány. Prezentovány jsou výsledky empirické sondy zaměřené na vliv sociálního prostředí na tvůrčí činnost mládeže a sleduje vazby k dosavadním poznatkům o vztahu sociálního prostředí a tvořivosti, se snahou postihnout sociální podmíněnost tvůrčích výkonů, zachytit jejich kořeny. Výsledky sondy potvrdily výchozí hypotézu, že tvořivé úsilí účastníků odborné činnosti středoškoláků se opírá o sociální zázemí rodiny a školy. Přitom vliv rodiny na tvořivou činnost studentů není tak výrazný, jak by se předpokládalo, silnější je nepřímé působení rodinného prostředí. (cs)
|
Title
| - Social Environment and Creativity (en)
- Sociální prostředí a tvořivost
- Sociální prostředí a tvořivost (cs)
|
skos:prefLabel
| - Social Environment and Creativity (en)
- Sociální prostředí a tvořivost
- Sociální prostředí a tvořivost (cs)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21630/11:00192436!RIV13-GA0-21630___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21630/11:00192436
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - social pedagogy; creativity; social creativity; influence of the environment; the influence of macrosocial environment; influence microsocial environment; social environment and the relationship of creativity; professional and scientific creativity of yo (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Lifelong learning = Celoživotní vzdělávání
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Semrád, Jiří
- Škrabal, Milan
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |