About: Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Příspěvek se zabývá problematikou přípravy techniků na učitelství odborných předmětů na středních odborných školách. Příprava má zhruba padesátiletou tradici, přičemž v posledních dvaceti letech se hovoří v této souvislost o tzv. inženýrské pedagogice. Pedagogické vědy na přelomu tisíciletí zažily velkou vnitřní diferenciaci, která byla způsobena zrychlením procesu jejich sebeuvědomování. V rámci tohoto procesu došlo ke generování řady dílčích a subdílčích problematik, které často bývají chápány jako obory či subobory, ale jejich argumentovanost je nedostatečná. Tzv. inženýrská pedagogika má podle našeho názoru nejblíže k profesní pedagogice. Inženýrská pedagogika je zejména v německy mluvících zemích považována za samostatný fenomén, nicméně tento není dostatečně argumentovaným a inženýrská pedagogika má tendenci vydělit se ze systému pedagogických věd, aniž by bylo zřejmé, že je vytvářena architektura očekávaná od profilu oboru, který se týká výchovně vzdělávací činnosti.
  • Příspěvek se zabývá problematikou přípravy techniků na učitelství odborných předmětů na středních odborných školách. Příprava má zhruba padesátiletou tradici, přičemž v posledních dvaceti letech se hovoří v této souvislost o tzv. inženýrské pedagogice. Pedagogické vědy na přelomu tisíciletí zažily velkou vnitřní diferenciaci, která byla způsobena zrychlením procesu jejich sebeuvědomování. V rámci tohoto procesu došlo ke generování řady dílčích a subdílčích problematik, které často bývají chápány jako obory či subobory, ale jejich argumentovanost je nedostatečná. Tzv. inženýrská pedagogika má podle našeho názoru nejblíže k profesní pedagogice. Inženýrská pedagogika je zejména v německy mluvících zemích považována za samostatný fenomén, nicméně tento není dostatečně argumentovaným a inženýrská pedagogika má tendenci vydělit se ze systému pedagogických věd, aniž by bylo zřejmé, že je vytvářena architektura očekávaná od profilu oboru, který se týká výchovně vzdělávací činnosti. (cs)
  • The contribution concerns preparation of technicians for teaching professional subjects at secondary professional schools. During last twenty years, it is taken for so called engineer pedagogy. Pedagogy science underwent a rich internal differentiation in the end of the last century caused by acceleration of the process of its self-consciousness. In the frame of that process, many partial themes arose. They are often taken for partial or sub-partial branches, however, they are based on insufficient arguments. By our opinion, so called engineer pedagogy is closest to professional pedagogy. Engineer pedagogy is taken for a selfsustaining phenomenon mostly in German speaking countries, nevertheless, that is based on insufficient arguments but engineer pedagogy shows a tendency to get its autonomy out of the system of pedagogy science meantime it is not obvious that an architecture is created but belonging to the profile of the branch dealing with educational activity. (en)
Title
  • Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd
  • Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd (cs)
  • Instead of Engineering Education in Educational Sciences (en)
skos:prefLabel
  • Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd
  • Místo inženýrské pedagogiky v systému pedagogických věd (cs)
  • Instead of Engineering Education in Educational Sciences (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21630/09:00164321!RIV10-GA0-21630___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/06/1414)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 326506
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21630/09:00164321
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • pedagogy; education; professional pedagogy; engineer pedagogy; teaching special technical subjects (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A70428116154]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Semrád, Jiří
  • Škrabal, Milan
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7414-123-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21630
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software