About: Urbanismus podporující roli tramvajové dopravy. Analýza funkčního využití území a pěší dostupnosti zastávek.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Jedním z požadavků na udržitelnou mobilitu osob v rámci městského plánování je přesun přepravních nároků od individuální automobilové dopravy k městské hromadné dopravě. Koordinace politiky dopravního a územního plánování představuje nezbytnou podmínku pro zvýšení atraktivity hromadné dopravy. Pojmem „Urbanismus podporující roli veřejné dopravy“ rozumíme specifickou urbanistickou koncepci města v závislosti na již zavedeném či naopak plánovaném systému MHD. Příspěvek představuje dílčí studii výzkumu zabývajícího se vzájemným vztahem tramvajové dopravy a jí obsluhovaného území představovaným pěší dostupností zastávek a funkčním využitím území v jejich okolí. Pro srovnávací studii byla vybrána dvě města, severočeský Liberec a středofrancouzský Orléans. Použitými metodami výzkumu jsou jak v urbanismu tradiční analýzy funkčního využití území, tak méně časté analýzy sítě pěších cest v okolí zastávek (pěší dostupnost, bezpečnost, komfort a čitelnost). Analýzy jsou provedeny v prostředí GIS prostřednictvím metod síťové analýzy a mapové algebry. Diskutovány budou datové zdroje pro provedené analýzy a porovnání zdrojů a problémů dat v případě ČR a Francie. Představeny budou výstupy v podobě syntetických map. Získané výsledky jsou aplikovatelné v tvorbě urbanistických koncepcí, které povedou k zatraktivnění tramvajové dopravy a posílení její role v dopravním systému města. Téma je řešeno interdisciplinárním přístupem oborů geoinformatiky, geografie, dopravního inženýrství a urbanismu.
  • Jedním z požadavků na udržitelnou mobilitu osob v rámci městského plánování je přesun přepravních nároků od individuální automobilové dopravy k městské hromadné dopravě. Koordinace politiky dopravního a územního plánování představuje nezbytnou podmínku pro zvýšení atraktivity hromadné dopravy. Pojmem „Urbanismus podporující roli veřejné dopravy“ rozumíme specifickou urbanistickou koncepci města v závislosti na již zavedeném či naopak plánovaném systému MHD. Příspěvek představuje dílčí studii výzkumu zabývajícího se vzájemným vztahem tramvajové dopravy a jí obsluhovaného území představovaným pěší dostupností zastávek a funkčním využitím území v jejich okolí. Pro srovnávací studii byla vybrána dvě města, severočeský Liberec a středofrancouzský Orléans. Použitými metodami výzkumu jsou jak v urbanismu tradiční analýzy funkčního využití území, tak méně časté analýzy sítě pěších cest v okolí zastávek (pěší dostupnost, bezpečnost, komfort a čitelnost). Analýzy jsou provedeny v prostředí GIS prostřednictvím metod síťové analýzy a mapové algebry. Diskutovány budou datové zdroje pro provedené analýzy a porovnání zdrojů a problémů dat v případě ČR a Francie. Představeny budou výstupy v podobě syntetických map. Získané výsledky jsou aplikovatelné v tvorbě urbanistických koncepcí, které povedou k zatraktivnění tramvajové dopravy a posílení její role v dopravním systému města. Téma je řešeno interdisciplinárním přístupem oborů geoinformatiky, geografie, dopravního inženýrství a urbanismu. (cs)
  • Increasing the model share of public transport relative to the private car presents one of the basic elements of sustainable urban mobility. The coordination of transport and land use policies is an essential element in order to increase public transit attractiveness. %22Transit oriented urban design%22 means a specific urban conception depending on existing or proposed public transport system. The paper presents a particular study dealing with reciprocal relation between the tramway system and the serviced area represented by tramway stations pedestrian accessibility and land use. Liberec in North Bohemia and Orleáns in Central France were chosen as two study areas for the comparative analysis. Two kinds of methods are used: more common land use analysis and less usual pedestrian network characteristics analysis (pedestrian accessibility, security and legibility) in tramway stations surroundings. The analyses are carried out with GIS methods (network analyses and map algebra). Data availability for the Czech Republic and France, their difficulties and comparison are discussed. The results are applicable as support for urban design conceptions focused on increasing of public transit attractiveness and reinforcing their role in city transportation system. The problems are solved by an interdisciplinary approach of geoinformatics, geography, transportation engineering and urbanism. (en)
Title
  • Urbanismus podporující roli tramvajové dopravy. Analýza funkčního využití území a pěší dostupnosti zastávek.
  • Urbanismus podporující roli tramvajové dopravy. Analýza funkčního využití území a pěší dostupnosti zastávek. (cs)
  • Tramway oriented Urban Design. Land Use and Pedestrian Accessibility Analysis Around Stations. (en)
skos:prefLabel
  • Urbanismus podporující roli tramvajové dopravy. Analýza funkčního využití území a pěší dostupnosti zastávek.
  • Urbanismus podporující roli tramvajové dopravy. Analýza funkčního využití území a pěší dostupnosti zastávek. (cs)
  • Tramway oriented Urban Design. Land Use and Pedestrian Accessibility Analysis Around Stations. (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21450/13:00213521!RIV14-MSM-21450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 112838
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21450/13:00213521
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • transit oriented urban design; pedestrian accessibility; security; comfort; legibility (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3FC59930C966]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Symposium GIS Ostrava 2013 - Geoinformatika pro společnost
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Besta, M.
  • Železný, Richard
  • Šmída, J.
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
issn
  • 1213-239X
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
https://schema.org/isbn
  • 978-80-248-2951-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21450
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software