About: Preference provozu veřejné dopravy je významnou funkcí zdravého rozvoje měst     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • At present, practically all of the larger cities are battling with a range of problems with transport, which starts from an extensive number of motor cars. This number, in proportion to population, in the Czech Republic since 1990 has been rising by a steep curve and in Prague it is situated at the top of European metropolises at the moment. It s true that means passengers efflux in the urban mass transportation (UT) which contributes to degradation of it s importance and thus attractivity as well. A separate problem is the urban pattern of the cities that has been composed for many centuries and isn t prepared for the acute impact of automobile conveyance. It was the UT, on the contrary, which co-formed the colonisation and with its aesthetical elements and pedestrians coexistence kept the classical urban qualities. To continue as one of the essential functions of the city at present as well, the UT has to become competitive with motor cars. As one of the keys for the solution, the priority for the UT prior to the cars comes out. The increase of travelling speed as a primary effect brings a lot of further advantages, in terms of transportation engineering not only. Modern methods of the priority for the UT utilize many elements and arrangements constructives, operationals, legislatives. In the conditions of Czech cities the operational priority on the stoplight-controlled crosswords, which uses the branch of transport telematics as well, seems to be the most effective at the moment. The factor of the priority for UT is influencedmostly by communal politics, which we can see on the number of positive instances abroad. (en)
  • Prakticky všechna větší města se dnes potýkají s řadou dopravních problémů, které začínají u značně vysokého počtu automobilů. Stupeň automobilizace, v České republice po roce 1990 strmě narůstající, je dnes v Praze nejvyšší mezi všemi evropskými metropolemi. Růst automobilismu ale znamená odliv cestujících z městské hromadné dopravy (MHD); klesá tak její význam a tím i atraktivita. Samostatným problémem je existující urbanistická struktura měst, která vzniká po staletí a na akutní masový nápor automobilové dopravy není připravena. Naopak, byla to veřejná doprava, která v historii spoluutvářela formy osídlení a svými estetickými prvky a symbiózou s pěšími podporovala klasické městské hodnoty. Po obdobích přechodné stagnace má veřejná doprava i dnes šanci být jednou ze základních funkcí života města. Zároveň se ale musí stát konkurenceschopnou vůči automobilům. Jedním z klíčových nástrojů se ukazuje preference MHD v městském provozu před automobily. Základní vzniklý efekt zvýšení cestovní rychlosti, parametru nejvíce sledovaného, s sebou nese mnoho dalších předností nejen z hlediska dopravně-inženýrského. Moderní metody preference využívají řady prvků a opatření stavebních, provozních, legislativních. V podmínkách našich měst se nyní jako nejefektnější jeví provozní preference MHD na světelně řízených křižovatkách, využívající též disciplíny dopravní telematiky. Míru preference nejvíce ovlivní komunální politika, což vidíme na řadě pozitivních příkladů ve vyspělém zahraničí.
  • Prakticky všechna větší města se dnes potýkají s řadou dopravních problémů, které začínají u značně vysokého počtu automobilů. Stupeň automobilizace, v České republice po roce 1990 strmě narůstající, je dnes v Praze nejvyšší mezi všemi evropskými metropolemi. Růst automobilismu ale znamená odliv cestujících z městské hromadné dopravy (MHD); klesá tak její význam a tím i atraktivita. Samostatným problémem je existující urbanistická struktura měst, která vzniká po staletí a na akutní masový nápor automobilové dopravy není připravena. Naopak, byla to veřejná doprava, která v historii spoluutvářela formy osídlení a svými estetickými prvky a symbiózou s pěšími podporovala klasické městské hodnoty. Po obdobích přechodné stagnace má veřejná doprava i dnes šanci být jednou ze základních funkcí života města. Zároveň se ale musí stát konkurenceschopnou vůči automobilům. Jedním z klíčových nástrojů se ukazuje preference MHD v městském provozu před automobily. Základní vzniklý efekt zvýšení cestovní rychlosti, parametru nejvíce sledovaného, s sebou nese mnoho dalších předností nejen z hlediska dopravně-inženýrského. Moderní metody preference využívají řady prvků a opatření stavebních, provozních, legislativních. V podmínkách našich měst se nyní jako nejefektnější jeví provozní preference MHD na světelně řízených křižovatkách, využívající též disciplíny dopravní telematiky. Míru preference nejvíce ovlivní komunální politika, což vidíme na řadě pozitivních příkladů ve vyspělém zahraničí. (cs)
Title
  • Preference provozu veřejné dopravy je významnou funkcí zdravého rozvoje měst
  • Preference provozu veřejné dopravy je významnou funkcí zdravého rozvoje měst (cs)
  • The Public Transport Priority Presents a Relevant Function of Healthy Urban Development (en)
skos:prefLabel
  • Preference provozu veřejné dopravy je významnou funkcí zdravého rozvoje měst
  • Preference provozu veřejné dopravy je významnou funkcí zdravého rozvoje měst (cs)
  • The Public Transport Priority Presents a Relevant Function of Healthy Urban Development (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21450/07:00213522!RIV14-MSM-21450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 443685
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21450/07:00213522
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • urban public transport; individual transport; modal share; public transport competitiveness; urbanization phenomenon; public transport priority; public transport priority methods and aspects (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [BFA4DDE1AE2F]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Prague
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • From Horse-drawn Railway to High-speed Transportation Systems
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Železný, Richard
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • České vysoké učení technické v Praze
https://schema.org/isbn
  • 978-80-01-03699-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21450
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software