About: Integration of Quantitative Fractography into the Fatigue Evaluation of Aircraft Wing Spar     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Damage-tolerance evaluation of aircraft structure components must include a determination of the probable locations and mode of damage due to fatigue. Experimental study was focused on the fatigue crack growth in wing spar. The efficiency of full-scale tests can be considerably increased by the fractographic reconstitution of fatigue crack growth history. Precision and exactness of the results strongly depend on the volume and the quality of input information. Above all, a priori knowledge of the relation between macroscopic crack growth rate and striation spacing plays a key role. Synthesis of macroscopic data with the fractographic ones gives detailed information on the real course of the fatigue process (e.g., time sequence of individual fatigue cracks, their interaction etc.).
  • Damage-tolerance evaluation of aircraft structure components must include a determination of the probable locations and mode of damage due to fatigue. Experimental study was focused on the fatigue crack growth in wing spar. The efficiency of full-scale tests can be considerably increased by the fractographic reconstitution of fatigue crack growth history. Precision and exactness of the results strongly depend on the volume and the quality of input information. Above all, a priori knowledge of the relation between macroscopic crack growth rate and striation spacing plays a key role. Synthesis of macroscopic data with the fractographic ones gives detailed information on the real course of the fatigue process (e.g., time sequence of individual fatigue cracks, their interaction etc.). (en)
  • Součástí experimentálního posouzení odolnosti částí letadlové konstrukce vůči poškození je určení pravděpodobného místa výskytu a způsobu poškození únavou. Experimentální výzkum byl zaměřen na růst únavových trhlin v nosníku křídla. Informační přínos těchto zkoušek lze výrazně zvýšit fraktografickou rekonstrukcí časového průběhu únavového porušování. Přesnost a spolehlivost takto získaných výsledků výrazně závisí na rozsahu a kvalitě vstupních informací. Rozhodující je zejména znalost závislosti mezi makroskopickou rychlostí únavové trhliny a roztečí striací. Syntéza makroskopicky a fraktograficky získaných dat poskytla detailní informace o skutečném průběhu únavového procesu v kritické oblasti nosníku křídla, tj. o časové souslednosti jednotlivých trhlin, jejich interakci apod. (cs)
Title
  • Integration of Quantitative Fractography into the Fatigue Evaluation of Aircraft Wing Spar
  • Integration of Quantitative Fractography into the Fatigue Evaluation of Aircraft Wing Spar (en)
  • Zapojení kvantitativní fraktografie do posouzení únavového poškození nosníku křídla letadla (cs)
skos:prefLabel
  • Integration of Quantitative Fractography into the Fatigue Evaluation of Aircraft Wing Spar
  • Integration of Quantitative Fractography into the Fatigue Evaluation of Aircraft Wing Spar (en)
  • Zapojení kvantitativní fraktografie do posouzení únavového poškození nosníku křídla letadla (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21340/04:04100032!RIV/2005/MSM/213405/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 564 ; 565
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 210000021)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 568450
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21340/04:04100032
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • damage-tolerance; fatigue of materials; flange plate; fractographic reconstitution; full-scale test; quantitative fractography; striation spacing; visual monitoring; wing spar (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3F20686284B0]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Proceedings of Workshop 2004
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Siegl, Jan
  • Kunz, Jiří
  • Nedbal, Ivan
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • České vysoké učení technické v Praze
https://schema.org/isbn
  • 80-01-02945-X
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21340
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software