About: Methodology for Determination of Noise Emission Correction According to Railway Superstructure Construction within the Czech Republic     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • As a part of an environmental impact assessment of railway reconstruction or construction projects calculations (modelling) are being made of noise load along the railway caused by the railway traffic. Among the principal factors, that influence the calculation outputs, we can include a railway superstructure construction and a structure of operating railway vehicles. The calculation itself is now being made either using the Czech methodology, which has not been updated for many years and is therefore unable to consider the positive evolution in both railway vehicle structure and railway construction in the Czech Republic properly, or with a help of foreign methodologies that cannot take account of railway operation conditions in the Czech Republic. Therefore the presented methodology introduces especially the correction values, that are able to ensure appropriate input parameters for train noise emission modelling performed by either Czech or foreign methodologies, so the outputs correspond with real conditions in the Czech Republic. In the beginning the paper introduces the readers to the railway superstructure construction basics and in the core part the specific noise emission correction values are introduced according to various types of the superstructure and railway vehicle speed. The proper use of correction values is demonstrated on illustrative examples. (en)
  • V rámci posuzování vlivu na životní prostředí projektů rekonstrukcí, resp. novostaveb, železničních tratí se provádí výpočty (modelování) hlukové zátěže v okolí tratě z provozu železniční dopravy. Mezi zásadní faktory, které výsledek výpočtu ovlivňují, patří konstrukce železničního svršku a skladba provozovaných železničních vozidel. Vlastní modelový výpočet je v současnosti prováděn buď českou metodikou, která již nebyla řadu let aktualizována, a nemůže proto reagovat na pozitivní vývoj ve vozovém parku a v konstrukci koleje na železnici v České republice, nebo metodikami zahraničními, které však nezohledňují reálné podmínky železničního provozu v České republice. Předložená metodika proto nabízí především hodnoty korekcí, jež zajistí vhodné vstupní parametry k modelování emisí hluku vlaků, získaných českou metodikou nebo nejběžnějšími zahraničními metodikami, tak, aby výsledky odpovídaly reálným podmínkám v České republice. Publikace na svém začátku seznamuje čtenáře se základy konstrukce železničního svršku a ve stěžejní části metodiky jsou představeny konkrétní hodnoty korekcí emisí hluku podle jednotlivých konstrukcí železničního svršku v závislosti na rychlosti železničních vozidel. Na názorných příkladech je ukázáno, jak korekce správně používat.
  • V rámci posuzování vlivu na životní prostředí projektů rekonstrukcí, resp. novostaveb, železničních tratí se provádí výpočty (modelování) hlukové zátěže v okolí tratě z provozu železniční dopravy. Mezi zásadní faktory, které výsledek výpočtu ovlivňují, patří konstrukce železničního svršku a skladba provozovaných železničních vozidel. Vlastní modelový výpočet je v současnosti prováděn buď českou metodikou, která již nebyla řadu let aktualizována, a nemůže proto reagovat na pozitivní vývoj ve vozovém parku a v konstrukci koleje na železnici v České republice, nebo metodikami zahraničními, které však nezohledňují reálné podmínky železničního provozu v České republice. Předložená metodika proto nabízí především hodnoty korekcí, jež zajistí vhodné vstupní parametry k modelování emisí hluku vlaků, získaných českou metodikou nebo nejběžnějšími zahraničními metodikami, tak, aby výsledky odpovídaly reálným podmínkám v České republice. Publikace na svém začátku seznamuje čtenáře se základy konstrukce železničního svršku a ve stěžejní části metodiky jsou představeny konkrétní hodnoty korekcí emisí hluku podle jednotlivých konstrukcí železničního svršku v závislosti na rychlosti železničních vozidel. Na názorných příkladech je ukázáno, jak korekce správně používat. (cs)
Title
  • Methodology for Determination of Noise Emission Correction According to Railway Superstructure Construction within the Czech Republic (en)
  • Metodika stanovení korekcí emisí hluku v závislosti na konstrukci železničního svršku v podmínkách České republiky
  • Metodika stanovení korekcí emisí hluku v závislosti na konstrukci železničního svršku v podmínkách České republiky (cs)
skos:prefLabel
  • Methodology for Determination of Noise Emission Correction According to Railway Superstructure Construction within the Czech Republic (en)
  • Metodika stanovení korekcí emisí hluku v závislosti na konstrukci železničního svršku v podmínkách České republiky
  • Metodika stanovení korekcí emisí hluku v závislosti na konstrukci železničního svršku v podmínkách České republiky (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21260/13:00213630!RIV14-TA0-21260___
  • číslo jednací osvědčení o uznání uplatněné certifikované metodiky: 123/2013-520-TPV/1
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(TA01030087)
http://linked.open...certifikacniOrgan
  • ČR, Ministerstvo dopravy, odbor strategie, nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1
http://linked.open.../datumCertifikace
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...onomickeParametry
  • Součástí odborné části závěrečné zprávy projektu, v rámci něhož metodika vznikla, je výpočet předpokládaných úspor investičních nákladů na budování protihlukových clon podél železničních tratí v České republice při použití korekcí, jejichž hodnoty vycházejí z metodiky. Na základě posouzení modelových situací lze konstatovat, že použitím metodiky lze očekávat úspory investičních finančních prostředků na výstavbu protihlukových opatření ve formě protihlukových stěn ve výši cca 20-30 % proti stavu, kdy v projektech na protihluková opatření nebudou v metodice stanovené korekce aplikovány. Metodiku lze zdarma stáhnout na internetových stránkách projektu, v rámci něhož vznikla (http://vlaky-hluk.fd.cvut.cz/ - sekce Výstupy projektu), nebo si ji lze objednat v tištěné podobě za 150 Kč za výtisk (bližší informace o získání tištěné podoby metodiky jsou uvedeny na internetových stránkách, z nichž lze metodiku stáhnout).
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 87867
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21260/13:00213630
http://linked.open...terniIdentifikace
  • TAČR-HLUVLA-MET2013
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • railway transport; noise; noise emission; noise emission modelling; superstructure (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2052F65ACDB2]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...echnickeParametry
  • Metodika mající formu monografie o formátu A4; vii+36 s. - k dispozici v tištěné podobě (např. v knihovně ČVUT v Praze Fakulty dopravní) nebo online na internetových stránkách projektu, v rámci něhož vznikla: http://vlaky hluk.fd.cvut.cz/ - sekce Výstupy projektu. Metodika je předmětem smlouvy o využití výsledků dosažených v projektu výzkumu, vývoje a inovací č. TA01030087 mezi ČVUT v Praze a Správou železniční dopravní cesty, státní organizací, ze dne 20.01.2014. Kontaktní osobou za SŽDC je pan Mgr. Bohumír Trávníček z oddělení životního prostředí generálního ředitelství, tel. 222 335 674, 724 590 160, e-mail: travnicekb@szdc.cz
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Ládyš, Libor
  • Jacura, Martin
  • Javořík, Tomáš
  • Týfa, Lukáš
  • Bartošová, L.
  • Vašica, David
  • Matoušek, A.
  • Biľová, M.
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21260
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software