Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The aim of the dissertation „Railway Noise Modelling“ is to verify the applicability of selected statistical methods for the purpose of investigating the influences on the railway noise origin and transmission. When understanding of causality, it can be created a basis for updating the Czech railway noise calculation methodology. This methodology was established more than thirty years ago and has not been updated yet. With regard to the technology development in railway transport, it is obvious that after such a time, the methodology can’t take into account rolling stock in use or new trends in railway superstructure constructions. When assessing the impact of railway constructions on the environment within the EIA process, it leads to misrepresent the results of the prediction and sometimes even to design unnecessary noise countermeasures (often to the annoyance of the inhabitants). This work creates a set of procedures, how to achieve the mathematical dependencies suitable for the application on the noise calculating methodology by using data obtained by measuring and observing. It is a preparation of data for analysis, the definition of variables, including the examination of their structure and finally creation a mathematical model of sound pressure level depending on the selected variables using linear and nonlinear regression. Mathematical equations thus obtained directly allow proposing the calculating relations for the noise emission prediction. (en)
- Předmětem disertační práce „Modelování hluku v železniční dopravě“ je ověření použitelnosti vybraných statistických metod v rámci prozkoumání vlivů na vznik a šíření hlukových emisí od jedoucího vlaku. Při pochopení příčinných souvislostí lze pak vytvořit podklad pro aktualizaci metodiky pro výpočet hluku ze železniční dopravy. Tato metodika vznikla před více než třiceti lety a zatím nedošlo k její novelizaci. S ohledem na rozvoj technologií v železniční dopravě je tedy zřejmé, že po takové době již metodika nemůže zohledňovat ani vozový park, ani nové trendy v konstrukcích tratí. Při posuzování vlivu železničních staveb na životní prostředí v rámci procesu EIA tak dochází ke zkreslování výsledků při predikci a někdy i k návrhu zbytečných protihlukových opatření (mnohdy k nelibosti dotčených obyvatel). Práce vytváří soubor postupů, jak lze na základě dat získaných terénním měřením a pozorováním dospět k vytvoření matematických závislostí vhodných k aplikaci na uvedenou výpočtovou metodiku. Jedná se o přípravu dat k analýze, definice proměnných včetně vyšetření jejich struktury a konečně sestavení matematického modelu závislosti akustického tlaku na vybraných proměnných pomocí lineární a nelineární regrese. Takto získané matematické rovnice již přímo umožňují návrh vztahu pro stanovení hlukových emisí při predikci.
- Předmětem disertační práce „Modelování hluku v železniční dopravě“ je ověření použitelnosti vybraných statistických metod v rámci prozkoumání vlivů na vznik a šíření hlukových emisí od jedoucího vlaku. Při pochopení příčinných souvislostí lze pak vytvořit podklad pro aktualizaci metodiky pro výpočet hluku ze železniční dopravy. Tato metodika vznikla před více než třiceti lety a zatím nedošlo k její novelizaci. S ohledem na rozvoj technologií v železniční dopravě je tedy zřejmé, že po takové době již metodika nemůže zohledňovat ani vozový park, ani nové trendy v konstrukcích tratí. Při posuzování vlivu železničních staveb na životní prostředí v rámci procesu EIA tak dochází ke zkreslování výsledků při predikci a někdy i k návrhu zbytečných protihlukových opatření (mnohdy k nelibosti dotčených obyvatel). Práce vytváří soubor postupů, jak lze na základě dat získaných terénním měřením a pozorováním dospět k vytvoření matematických závislostí vhodných k aplikaci na uvedenou výpočtovou metodiku. Jedná se o přípravu dat k analýze, definice proměnných včetně vyšetření jejich struktury a konečně sestavení matematického modelu závislosti akustického tlaku na vybraných proměnných pomocí lineární a nelineární regrese. Takto získané matematické rovnice již přímo umožňují návrh vztahu pro stanovení hlukových emisí při predikci. (cs)
|
Title
| - Modelování hluku v železniční dopravě
- Modelování hluku v železniční dopravě (cs)
- Railway Noise Modelling (en)
|
skos:prefLabel
| - Modelování hluku v železniční dopravě
- Modelování hluku v železniční dopravě (cs)
- Railway Noise Modelling (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21260/13:00211869!RIV14-TA0-21260___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21260/13:00211869
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Noise; Noise measurement; Railway transport; Railway superstructure construction; Sound pressure level (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |