About: Human Factors Methodology in the Air Traffic Control     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Safety in the air traffic control depends especially on right air traffic controller decision making. All their decisions are influenced by huge amount of objective and subjective factors – human factors. There is possible to modify or to follow up some of these factors and others not. Air traffic volume and intensity increase and their restriction by insufficient air traffic management (air traffic control including) capabilities are undesirable and unacceptable. The results of research presented in the paper are based on retrospective analysis of air accidents and incidents (occurrences) where air traffic controllers were involved between the years 2000 – 2012. The influence of individual factors on occurrences (in particular severity classifications) was identified and classified. According to statistical analysis and mathematical modeling the time-, traffic-, location- and meteorological factors were identified as the most important. It is obvious that the widest possibilities for everyday use represent organizational and operational measures. The main organizational measures are shift and time off planning methods. The operational measures cover proper working-conditions establishing. (en)
  • Bezpečnost v řízení letového provozu závisí zejména na správném rozhodování řídících letového provozu. Veškerá rozhodnutí řídících jsou ovlivňována celou řadou objektivních a subjektivních faktorů – lidských činitelů. Některé z nich lze ovlivnit nebo využít, jiné nikoli. Objem a intenzita letového provozu setrvale rostou a jejich omezování nedostatečnou kapacitou uspořádání letového provozu (řízení nevyjímaje) není žádoucí ani přijatelné. Závěry výzkumu, které jsou prezentovány v tomto článku, vycházejí z retrospektivní analýzy leteckých nehod a incidentů (událostí) zaviněných orgány řízení letového provozu, k nimž došlo v letech 2000 – 2012. Byl zjištěn a klasifikován vliv jednotlivých faktorů, které provázely výskyt událostí v letovém provozu podle jejich závažnosti. Na základě výsledků statistické analýzy i matematického modelování byly vyhodnoceny jako nejdůležitější faktory časové, provozní, prostorové a meteorologické. Je patrné, že největší prostor pro využití a ovlivnění představují organizační a režimová opatření. K hlavním organizačním opatřením se řadí zejména způsoby plánování služeb a odpočinku řídících letového provozu. Režimová opatření spočívají ve vytvoření kvalitních podmínek pro práci řídících.
  • Bezpečnost v řízení letového provozu závisí zejména na správném rozhodování řídících letového provozu. Veškerá rozhodnutí řídících jsou ovlivňována celou řadou objektivních a subjektivních faktorů – lidských činitelů. Některé z nich lze ovlivnit nebo využít, jiné nikoli. Objem a intenzita letového provozu setrvale rostou a jejich omezování nedostatečnou kapacitou uspořádání letového provozu (řízení nevyjímaje) není žádoucí ani přijatelné. Závěry výzkumu, které jsou prezentovány v tomto článku, vycházejí z retrospektivní analýzy leteckých nehod a incidentů (událostí) zaviněných orgány řízení letového provozu, k nimž došlo v letech 2000 – 2012. Byl zjištěn a klasifikován vliv jednotlivých faktorů, které provázely výskyt událostí v letovém provozu podle jejich závažnosti. Na základě výsledků statistické analýzy i matematického modelování byly vyhodnoceny jako nejdůležitější faktory časové, provozní, prostorové a meteorologické. Je patrné, že největší prostor pro využití a ovlivnění představují organizační a režimová opatření. K hlavním organizačním opatřením se řadí zejména způsoby plánování služeb a odpočinku řídících letového provozu. Režimová opatření spočívají ve vytvoření kvalitních podmínek pro práci řídících. (cs)
Title
  • Human Factors Methodology in the Air Traffic Control (en)
  • Metodika pro využití lidského činitele v řízení letového provozu
  • Metodika pro využití lidského činitele v řízení letového provozu (cs)
skos:prefLabel
  • Human Factors Methodology in the Air Traffic Control (en)
  • Metodika pro využití lidského činitele v řízení letového provozu
  • Metodika pro využití lidského činitele v řízení letového provozu (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21260/13:00210245!RIV14-MSM-21260___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 87848
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21260/13:00210245
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • airspace; air traffic; air traffic control; shift-rotation scheme; circadian rhythm; sleep; human factors; shift; time off (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [34B6D6B3E112]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Hradec Králové
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Hradec Králové
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Nagy, Ivan
  • Voštová, Věra
  • Štecha, Richard
  • Šulc, Jiří
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Magnanimitas
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87952-00-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21260
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software