About: Flight Safety in Air Traffic Control in the Czech Republic     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Flight safety is in conjunction with demand on effective and well-ordered air traffic flow essential requirement of modern society. The flight safety is subject to proper human and machine operations. The paper is focused on impact of objective and subjective aspects on human factors in the air traffic control in the Czech Republic. Within European Union (EU), there is reported decreasing number of incidents in the airspace with contribution of air traffic management (ATM) in the last 7 years (2005 – 2012). The downward trend is perceptible in the Czech Republic as well. In years 2002 – 2011 was reported 73 incidents (and no one accident) in Flight Information Region (FIR) Czech Republic where civil air traffic controllers (ATCo) were involved. The aim of the article is to analyze and evaluate importance of season, day-time, time on duty and time after break and ATCos’ service on occurrence of event. (en)
  • Bezpečnost letového provozu je společně s požadavkem na zajištění jeho efektivního a spořádaného toku základním požadavkem moderní společnosti. Tato bezpečnost je podmíněna správnou činností lidí a techniky. Článek se zabývá vlivem objektivních a subjektivních aspektů na komponenty lidského činitele v řízení letového provozu v České republice. V Evropské unii (EU) je v posledních 7 letech (2005 – 2012) zaznamenáván pokles počtu incidentů s podílem orgánů řízení letového provozu. Tento sestupný trend je patrný i v České republice. V letové informační oblasti (Flight Information Region – FIR) České republiky došlo v letech 2002 – 2011 k 73 incidentům (a k žádné letecké nehodě), na nichž se podíleli civilní řídící letového provozu. Předmětem článku je zhodnocení významu roční a denní doby, doby ve službě a doby od přestávky a délka praxe řídících letového provozu na vznik incidentu.
  • Bezpečnost letového provozu je společně s požadavkem na zajištění jeho efektivního a spořádaného toku základním požadavkem moderní společnosti. Tato bezpečnost je podmíněna správnou činností lidí a techniky. Článek se zabývá vlivem objektivních a subjektivních aspektů na komponenty lidského činitele v řízení letového provozu v České republice. V Evropské unii (EU) je v posledních 7 letech (2005 – 2012) zaznamenáván pokles počtu incidentů s podílem orgánů řízení letového provozu. Tento sestupný trend je patrný i v České republice. V letové informační oblasti (Flight Information Region – FIR) České republiky došlo v letech 2002 – 2011 k 73 incidentům (a k žádné letecké nehodě), na nichž se podíleli civilní řídící letového provozu. Předmětem článku je zhodnocení významu roční a denní doby, doby ve službě a doby od přestávky a délka praxe řídících letového provozu na vznik incidentu. (cs)
Title
  • Flight Safety in Air Traffic Control in the Czech Republic (en)
  • Bezpečnost v řízení letového provozu v České republice
  • Bezpečnost v řízení letového provozu v České republice (cs)
skos:prefLabel
  • Flight Safety in Air Traffic Control in the Czech Republic (en)
  • Bezpečnost v řízení letového provozu v České republice
  • Bezpečnost v řízení letového provozu v České republice (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21260/13:00207529!RIV14-MSM-21260___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 63221
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21260/13:00207529
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Flight Safety; Human factors; Air Traffic Controller; Incident; Separation Minima Infringement; Day-time; Workload; Time on Duty; Time After break; Length of Service (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [861A1137A727]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Doktríny
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 6
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Štecha, Richard
issn
  • 1803-036X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21260
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software