About: Measurements of railway noise in the project TACR     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In the Czech Republic, railway noise is calculated according to Czech national methodology during the project preparation of the modernisation and optimisation of the railway lines. This methodology, however, arose in the last century, and its use leads to significant overvaluation of the noise load in surrounding areas, in particular for upgraded and optimized railway tracks with modern construction and when using modern trains, mainly passenger traffic (disc brakes, multiple units). The aim of the project is to determine the noise emission data, alternatively to find out correction for noise reduction between the original and modernized lines, so that it was possible to define the conditions under which the noise emission values are valid. This will allow to use the Czech methodology, or foreign one, so that the results of a calculation will be as close as possible to actual conditions which will lead to design the optimized noise reduction solutions. The main focus of the project is therefore to determine the real noise emission values. To this end, the systematic measurement is done on Czech railway network. Suitable sites with or without reconstruction are selected. There are realised repeated and synchronous measurement of the noise from the same train which passed through different places with various track construction types. From the known parameters of a moving train, tracks and on the basis of sound pressure level values, or possibly frequency spectrum, will be defined impact of the railway track type on the railway noise. (en)
  • V ČR se během projektových příprav modernizací a optimalizací železničních tratí provádí výpočty hluku od jedoucích vlaků podle české výpočtové metodiky hluku ze železniční dopravy. Tato metodika však vznikla již v minulém století, a tak při jejím používání dochází u neupravených emisních dat k výraznému nadhodnocování hlukového zatížení okolí především u modernizovaných a optimalizovaných tratí s moderní konstrukcí železničního svršku (pružné upevnění, bezstyková kolej) a moderními vlakovými soupravami, především osobní dopravy (kotoučové brzdy, ucelené jednotky). Cílem projektu je, s ohledem na používané konstrukce železničního svršku a provozovaný vozový park, zjistit emisní data hluku, případně korekce na snížení hluku mezi původní a modernizovanou tratí tak, aby bylo možné definovat podmínky, za jakých hodnoty emisí hluku platí. Tím bude možné používat českou, popřípadě i zahraniční výpočtové metodiky tak, aby se výsledky výpočtu co nejvíce blížily reálným podmínkám a byla tak navrhována optimalizovaná protihluková opatření. Hlavní náplní projektu je tedy zjištění reálných hodnot emisí hluku. K tomuto účelu je prováděn systémově celý soubor měření na tratích v ČR. Jsou vytipovány vhodné lokality s provedenou rekonstrukcí a bez provedené rekonstrukce a odpovídající místa v těchto lokalitách. Zde jsou realizována opakovaná a synchronní měření hladin akustického tlaku od téhož projíždějícího vlaku na různých stanovištích, která se liší právě konstrukcí železničního svršku. Při známých parametrech jedoucího vlaku, koleje a na základě výsledků měření hladiny akustického tlaku, případně i frekvenčního spektra, bude zjištěn vliv konstrukce železničního svršku na emisi hluku od projíždějících vlaků.
  • V ČR se během projektových příprav modernizací a optimalizací železničních tratí provádí výpočty hluku od jedoucích vlaků podle české výpočtové metodiky hluku ze železniční dopravy. Tato metodika však vznikla již v minulém století, a tak při jejím používání dochází u neupravených emisních dat k výraznému nadhodnocování hlukového zatížení okolí především u modernizovaných a optimalizovaných tratí s moderní konstrukcí železničního svršku (pružné upevnění, bezstyková kolej) a moderními vlakovými soupravami, především osobní dopravy (kotoučové brzdy, ucelené jednotky). Cílem projektu je, s ohledem na používané konstrukce železničního svršku a provozovaný vozový park, zjistit emisní data hluku, případně korekce na snížení hluku mezi původní a modernizovanou tratí tak, aby bylo možné definovat podmínky, za jakých hodnoty emisí hluku platí. Tím bude možné používat českou, popřípadě i zahraniční výpočtové metodiky tak, aby se výsledky výpočtu co nejvíce blížily reálným podmínkám a byla tak navrhována optimalizovaná protihluková opatření. Hlavní náplní projektu je tedy zjištění reálných hodnot emisí hluku. K tomuto účelu je prováděn systémově celý soubor měření na tratích v ČR. Jsou vytipovány vhodné lokality s provedenou rekonstrukcí a bez provedené rekonstrukce a odpovídající místa v těchto lokalitách. Zde jsou realizována opakovaná a synchronní měření hladin akustického tlaku od téhož projíždějícího vlaku na různých stanovištích, která se liší právě konstrukcí železničního svršku. Při známých parametrech jedoucího vlaku, koleje a na základě výsledků měření hladiny akustického tlaku, případně i frekvenčního spektra, bude zjištěn vliv konstrukce železničního svršku na emisi hluku od projíždějících vlaků. (cs)
Title
  • Measurements of railway noise in the project TACR (en)
  • Měření hluku ze železniční dopravy v rámci projektu TAČR
  • Měření hluku ze železniční dopravy v rámci projektu TAČR (cs)
skos:prefLabel
  • Measurements of railway noise in the project TACR (en)
  • Měření hluku ze železniční dopravy v rámci projektu TAČR
  • Měření hluku ze železniční dopravy v rámci projektu TAČR (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21260/12:00199794!RIV13-TA0-21260___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(TA01030087)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 149390
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21260/12:00199794
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • hluk; železniční doprava; měření hluku (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [CC9D5FFE87C9]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Blansko
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • V. česko-slovenská konference Doprava, zdraví a životní prostředí
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vašica, David
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • CDV - Centrum dopravního výzkumu
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86502-41-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21260
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software