About: Vliv pracovního zatížení řídících letového provozu AČR na letovou bezpečnost     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Author of this paper describes Air Traffic Control in the Czech Armed Forces focusing on Human Factors. The aim of the paper is to summarize, compare and generalize workload of Air Traffic Controllers of particular control centres concerning personnel sufficiency, shift amount, shift establishment, kinds of controlled air operations and related time usage or overtime work. %22Proper%22 time usage amount undoubtedly contributes to the building and deepening of right professional routine necessary for the Air Traffic Control. On the other hand higher level of overtime and workload of Air Traffic Controllers could have negative impact on their (Air Traffic Controllers) abilities and possibilities to fulfil qualitative and safety requirements within Air Traffic Control. Therefore there is partially described problems of fatigue management of air traffic controllers. Special interest is focused on statistics concerning air traffic amount a incidents involving military Air Traffic Controllers in period 2001 - 2010. (en)
  • Autor článku se věnuje řízení letového provozu v Armádě České republiky z hlediska vlivu na lidského činitele (v angl. Human Factors). Cílem tohoto článku je shrnout, porovnat a zobecnit pracovní vytížení řídících letového provozu na jednotlivých pracovištích z hlediska personální naplněnosti, počtu služeb, složení směn, druhů zabezpečovaných leteckých činností a z toho vyplývajícího množství odpracovaných, resp. přesčasových hodin. %22Správný%22 počet odpracovaných hodin bezpochyby přispívá k vypracování a prohlubování správných návyků, které jsou při řízení letového provozu nutností. Na druhé straně však vyšší množství přesčasové práce a zatěžování řídících letového provozu může negativně ovlivňovat jejich schopnosti a možnosti kvalitně a bezpečně vykonávat svou práci, tj. řídit letový provoz. Proto je zde částečně rozpracována problematika managementu únavy u řídících letového provozu. Samostatná část je věnována statistickým údajům týkajících se počtu řízených letů orgány ŘLP AČR a počtu incidentů s účastí řídících letového provozu AČR v letech 2001 - 2010.
  • Autor článku se věnuje řízení letového provozu v Armádě České republiky z hlediska vlivu na lidského činitele (v angl. Human Factors). Cílem tohoto článku je shrnout, porovnat a zobecnit pracovní vytížení řídících letového provozu na jednotlivých pracovištích z hlediska personální naplněnosti, počtu služeb, složení směn, druhů zabezpečovaných leteckých činností a z toho vyplývajícího množství odpracovaných, resp. přesčasových hodin. %22Správný%22 počet odpracovaných hodin bezpochyby přispívá k vypracování a prohlubování správných návyků, které jsou při řízení letového provozu nutností. Na druhé straně však vyšší množství přesčasové práce a zatěžování řídících letového provozu může negativně ovlivňovat jejich schopnosti a možnosti kvalitně a bezpečně vykonávat svou práci, tj. řídit letový provoz. Proto je zde částečně rozpracována problematika managementu únavy u řídících letového provozu. Samostatná část je věnována statistickým údajům týkajících se počtu řízených letů orgány ŘLP AČR a počtu incidentů s účastí řídících letového provozu AČR v letech 2001 - 2010. (cs)
Title
  • Vliv pracovního zatížení řídících letového provozu AČR na letovou bezpečnost
  • Vliv pracovního zatížení řídících letového provozu AČR na letovou bezpečnost (cs)
  • Impact of workload of Air Traffic Controllers of Czech Armed Forces on Flight Safety (en)
skos:prefLabel
  • Vliv pracovního zatížení řídících letového provozu AČR na letovou bezpečnost
  • Vliv pracovního zatížení řídících letového provozu AČR na letovou bezpečnost (cs)
  • Impact of workload of Air Traffic Controllers of Czech Armed Forces on Flight Safety (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21260/12:00194344!RIV13-MSM-21260___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 178047
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21260/12:00194344
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Air Traffic Controller; Human Factors; Shift; Air Traffic Control; Air Traffic Services; Overtime work; Flight Safety; Fatigue; Fatigue Management; Tower (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [42C3C3BDDF92]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Štecha, Richard
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21260
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software