Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Na úvod tohot článku o ekologii dopravy si uveďme stať jiného článku, kde je řečeno, že %22Evropská komise už dříve odhadla dopady silniční dopravy na životní prostředí na zhruba 100 miliard eur, tedy 2,45 bilionu korun. Nákladní automobilová doprava je pak odpovědná za zhruba 3/4 škodlivých emisí z celkové silniční dopravy. Kamionová doprava se na nákladní přepravě v Evropě podílí zhruba ze 4/5. Zbytek tvoří lodní, železniční a námořní přeprava.%22
- Na úvod tohot článku o ekologii dopravy si uveďme stať jiného článku, kde je řečeno, že %22Evropská komise už dříve odhadla dopady silniční dopravy na životní prostředí na zhruba 100 miliard eur, tedy 2,45 bilionu korun. Nákladní automobilová doprava je pak odpovědná za zhruba 3/4 škodlivých emisí z celkové silniční dopravy. Kamionová doprava se na nákladní přepravě v Evropě podílí zhruba ze 4/5. Zbytek tvoří lodní, železniční a námořní přeprava.%22 (cs)
- Problems of the quantification of unit costs (fees) of environmental damage are, unfortunately, occur with both variablesfrom which the unit costs can be calculated. First of all, it is the quantification (or rather an estimate) of natural units of pollutants generated by traffic, second it is the quantification off all-society harm coaused by pollutants. Therefore, the EU has currently agreed to the official introduction of charges for the formation of pollutants. The article focuses on transport in the Czech Republicaiming to show those numbers, in particular, which may give clues also without complex calculations. (en)
|
Title
| - Možnosti a potřeby internalizace externích nákladů
- Možnosti a potřeby internalizace externích nákladů (cs)
- Possibilities and Needs of External Costs Internalisation (en)
|
skos:prefLabel
| - Možnosti a potřeby internalizace externích nákladů
- Možnosti a potřeby internalizace externích nákladů (cs)
- Possibilities and Needs of External Costs Internalisation (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21260/12:00194052!RIV13-MSM-21260___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21260/12:00194052
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - extrenal cost; internalization; road transport; rail transport; Czech Republic (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Tichý, Jan
- Faifrová, Veronika
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |