Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - A realized model of a fuel system is supposed to demonstrate a real light-aircraft aircraft system even when no aircraft components have been utilized. The model consists of two tanks made from plexi-glass containing two capacitive level sensors, pumps transferring the medium between the tanks and turbine flow meters, which simulate the measurement of the fuel flow in the plane. The whole system is controlled by an electronic control unit which includes both a measurement part acquiring sensors data and the control of the pumps. The control unit utilizes a MCU from family STM32L. The measured data are transmitted via the USB interface to the PC, where they are displayed using the implemented SW application. The application besides a graphical visualization of the measured data allows the pump's operation control involving the change of height of the liquid levels in the tanks if necessary. Due to nonlinear transfer characteristics of capacitive sensors a linearization was needed to performed as well as compensating an influence of temperature change on the measurement. The evaluation of fuel flow and fuel used parameters is done by a Kalman filter, which provides data fusion from the capacitive level sensors and flow meters. (en)
- Funkční vzorek představuje realizaci modelu palivového systému simulujícího měření množství paliva v nádržích letadla. Jedná se o laboratorní demonstrátor. Model sestávající se ze dvou nádrží vyrobených z plexiskla, obsahuje kapacitní senzory výšky hladiny, čerpadla určená pro přepouštění kapaliny mezi nádržemi a turbinkové průtokoměry, které měří aktuální průtok tekutiny představující okamžitou spotřebu paliva v letadle. Měření hodnot ze senzorů a ovládání celého modelu je realizováno pomocí elektronické řídicí a vyhodnocovací jednotky, která byla vybavena mikroprocesorem z řady STM32L. Vyhodnocená data jsou následně přenášena pomocí USB rozhraní do PC, kde jsou zobrazována pomocí realizované aplikace. Aplikace kromě grafické vizualizace naměřených dat také umožňuje ovládat činnost čerpadel, a tak podle potřeby měnit výšku hladiny kapaliny v nádržích. Z důvodu nelineární převodní charakteristiky kapacitních senzorů je provedena linearizace obou senzorů a současně je kompenzován vliv teploty na měření. Vyhodnocování spotřeby paliva je realizováno pomocí Kalmanovy filtrace, která zajišťuje fúzi dat z kapacitního senzoru výšky hladiny a průtokoměru.
- Funkční vzorek představuje realizaci modelu palivového systému simulujícího měření množství paliva v nádržích letadla. Jedná se o laboratorní demonstrátor. Model sestávající se ze dvou nádrží vyrobených z plexiskla, obsahuje kapacitní senzory výšky hladiny, čerpadla určená pro přepouštění kapaliny mezi nádržemi a turbinkové průtokoměry, které měří aktuální průtok tekutiny představující okamžitou spotřebu paliva v letadle. Měření hodnot ze senzorů a ovládání celého modelu je realizováno pomocí elektronické řídicí a vyhodnocovací jednotky, která byla vybavena mikroprocesorem z řady STM32L. Vyhodnocená data jsou následně přenášena pomocí USB rozhraní do PC, kde jsou zobrazována pomocí realizované aplikace. Aplikace kromě grafické vizualizace naměřených dat také umožňuje ovládat činnost čerpadel, a tak podle potřeby měnit výšku hladiny kapaliny v nádržích. Z důvodu nelineární převodní charakteristiky kapacitních senzorů je provedena linearizace obou senzorů a současně je kompenzován vliv teploty na měření. Vyhodnocování spotřeby paliva je realizováno pomocí Kalmanovy filtrace, která zajišťuje fúzi dat z kapacitního senzoru výšky hladiny a průtokoměru. (cs)
|
Title
| - Demonstrator of a ultra-light aircraft fuel system (en)
- Demonstrátor palivového systému ultra-lehkého letadla
- Demonstrátor palivového systému ultra-lehkého letadla (cs)
|
skos:prefLabel
| - Demonstrator of a ultra-light aircraft fuel system (en)
- Demonstrátor palivového systému ultra-lehkého letadla
- Demonstrátor palivového systému ultra-lehkého letadla (cs)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21230/12:00201030!RIV13-MSM-21230___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - výrobní cena nádrží 11 000 Kč, cena zbytek cca 3 000 Kč, celkem cca 14 000 Kč
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21230/12:00201030
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Fuel-Flow Meter; Fuel System; Kalman Filter (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Kapacitní senzor výšky hladiny (8-310) nF, průtokoměr 201A-6 (výrobce FloScan), čerpadlo 9l Extra (výrobce Comet), 2x nádrž z plexi o celkovém objemu cca 30 litrů
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Roháč, Jan
- Sosnovec, Tomáš
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |