About: Korelace analytického výpočtu odporu letounu s ventilátorovým pohonem s výsledky tunelových měření     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This report deals with description of results of an ultra-light aircraft with a ducted fan propulsion unit UL-39 fuselage drag measurements, which were performed in 3m aerodynamic tunnel in VZLÚ, a. s. in Prague. Description of a fuselage measurement without propulsion unit is described at first and then a measurement with installed propulsion unit stopped and running. In both cases used methodology is described and comparison of experimentally determined values of fuselage drag and theoretically determined values is demonstrated. This comparison is intended mainly for verification of methodology used for prediction of aircraft with this nontraditional propulsion unit drag, which will lead to need of some methodology correction and extension before its next utilization. Used techniques modification will lead to accuracy improvement of required and available thrust prediction, which is necessary in view of next development of this aircraft. (en)
  • Ve zprávě je proveden popis tunelových měření trupu ultralehkého letounu s ventilátorovým pohonem UL-39, která byla provedena v 3 m aerodynamickém tunelu VZLÚ, a. s. v Praze. Nejdříve je pospáno měření trupu bez pohonné jednotky a následně pak měření s vypnutou i zapnutou pohonnou jednotkou. V případě obou měření je stručně popsána použitá metodika a je zde provedeno i srovnání výsledků tunelových měření s výsledky početně určených hodnot součinitele odporu trupu. Toto srovnání slouží zejména k ověření metodiky použité pro výpočet odporu letounu s touto netradiční pohonnou jednotkou, ze kterého vyplyne nutnost provést určitou korekci a rozšíření použité metodiky pro další postup. Úprava použitých postupů povede zejména k zpřesnění výpočtu potřebného a využitelného tahu, které jsou nezbytné z pohledu prací na dalším vývoji tohoto letounu případně jako metodický podklad pro návrh letounů obdobné koncepce.
  • Ve zprávě je proveden popis tunelových měření trupu ultralehkého letounu s ventilátorovým pohonem UL-39, která byla provedena v 3 m aerodynamickém tunelu VZLÚ, a. s. v Praze. Nejdříve je pospáno měření trupu bez pohonné jednotky a následně pak měření s vypnutou i zapnutou pohonnou jednotkou. V případě obou měření je stručně popsána použitá metodika a je zde provedeno i srovnání výsledků tunelových měření s výsledky početně určených hodnot součinitele odporu trupu. Toto srovnání slouží zejména k ověření metodiky použité pro výpočet odporu letounu s touto netradiční pohonnou jednotkou, ze kterého vyplyne nutnost provést určitou korekci a rozšíření použité metodiky pro další postup. Úprava použitých postupů povede zejména k zpřesnění výpočtu potřebného a využitelného tahu, které jsou nezbytné z pohledu prací na dalším vývoji tohoto letounu případně jako metodický podklad pro návrh letounů obdobné koncepce. (cs)
Title
  • Korelace analytického výpočtu odporu letounu s ventilátorovým pohonem s výsledky tunelových měření
  • Korelace analytického výpočtu odporu letounu s ventilátorovým pohonem s výsledky tunelových měření (cs)
  • An Analytically Calculated Drag of an Aircraft with Ducted Fan Propulsion Unit in Correlation with Results of an Experiment in Wind Tunnel (en)
skos:prefLabel
  • Korelace analytického výpočtu odporu letounu s ventilátorovým pohonem s výsledky tunelových měření
  • Korelace analytického výpočtu odporu letounu s ventilátorovým pohonem s výsledky tunelových měření (cs)
  • An Analytically Calculated Drag of an Aircraft with Ducted Fan Propulsion Unit in Correlation with Results of an Experiment in Wind Tunnel (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21220/13:00214954!RIV14-MPO-21220___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(FR-TI3/527)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 83533
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21220/13:00214954
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • ducted fan; wind tunnel; measurements (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C60B55B28F19]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Karlovo Náměstí 13, Praha 2
http://linked.open...telVyzkumneZpravy
  • Ministerstvo průmyslu a obchodu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Brabec, Jiří
  • Theiner, Robert
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21220
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software