About: Working sample of an engine Iveco with predictive control     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V rámci projektu bylo implementováno řízení vznětového motoru IVECO F4A s turbodmychadlem. Jedná se o prediktivní řízení otáček motoru při současné aplikaci horní meze otáček turbodmychadla, a to za působení zátěžného momentu náhodného charakteru, generovaného pomocí dynamometru Dynas, který je součástí měřicího stanoviště. Nezbytný interface pro aplikaci vyvinuté řídicí strategie tvořila řídicí jednotka Morpheus, zajišťující snímání měřených veličin (mezi jinými otáčky motoru, turbodmychadla, tlak v sacím potrubí) a vysílání akčních signálů (pro pedál plynu a aktuátor nastavení wastegate u torbodmychadla). Samotné řízení bylo naprogramováno v prostředí MATLAB Simulink. To byla také po modifikaci následně použita při reálném experimentu. Jedná se o prediktivní řízení s využitím prediktivního modelu motoru, založeného na algoritmu LOLIMOT. Řídicí fázi poprvé předchází fáze trénovací, kdy je na základě zkušebních měření (s použitím vhodných excitačních signálů) vytvořen zmíněný prediktivní model motoru.
  • V rámci projektu bylo implementováno řízení vznětového motoru IVECO F4A s turbodmychadlem. Jedná se o prediktivní řízení otáček motoru při současné aplikaci horní meze otáček turbodmychadla, a to za působení zátěžného momentu náhodného charakteru, generovaného pomocí dynamometru Dynas, který je součástí měřicího stanoviště. Nezbytný interface pro aplikaci vyvinuté řídicí strategie tvořila řídicí jednotka Morpheus, zajišťující snímání měřených veličin (mezi jinými otáčky motoru, turbodmychadla, tlak v sacím potrubí) a vysílání akčních signálů (pro pedál plynu a aktuátor nastavení wastegate u torbodmychadla). Samotné řízení bylo naprogramováno v prostředí MATLAB Simulink. To byla také po modifikaci následně použita při reálném experimentu. Jedná se o prediktivní řízení s využitím prediktivního modelu motoru, založeného na algoritmu LOLIMOT. Řídicí fázi poprvé předchází fáze trénovací, kdy je na základě zkušebních měření (s použitím vhodných excitačních signálů) vytvořen zmíněný prediktivní model motoru. (cs)
  • In the current project, a control was implemented of a supercharged CI engine IVECO F4A. It is a predictive control of the engine speed with the concurrent application of the upper limit of the turbocharger speed, under the impact of a loading torque generated by means of a dynamometer brake Dynast, which is a part of the test bed. The necessary interface for the application of the developed control strategy was represented by a control unit Morpheus, which handled sensed signals (engine and turbocharger speed, intake manifold pressure among others) and action signals (for the fuel pedal and the actuator of a turbocharger wastegate). The actual control was programmed in MATLAB Simulink. The control strategy was subsequently utilized for the experiment. It is a model-based predictive control utilizing an engine predictive model based on the LOLIMOT algorithm. Antecedent to the proper control, there is a testing stage, when the mentioned predictive model (LOLI-model) of the engine is generated, based on testing measurements, using suitable excitation signals. (en)
Title
  • Working sample of an engine Iveco with predictive control (en)
  • Funkční vzorek motoru Iveco s prediktivním řízením
  • Funkční vzorek motoru Iveco s prediktivním řízením (cs)
skos:prefLabel
  • Working sample of an engine Iveco with predictive control (en)
  • Funkční vzorek motoru Iveco s prediktivním řízením
  • Funkční vzorek motoru Iveco s prediktivním řízením (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21220/11:00192516!RIV12-MSM-21220___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1M0568)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...onomickeParametry
  • Nebyly stanoveny, je neprodejné, bylo použito pro verifikaci vyvíjených algoritmů.
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 200624
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21220/11:00192516
http://linked.open...terniIdentifikace
  • EnginePredCont
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open...vai/riv/kategorie
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Engine control, model-based predictive control, predictive engine model, LOLIMOT (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [AF597952A4F2]
http://linked.open.../licencniPoplatek
http://linked.open...okalizaceVysledku
  • Fakulta strojní
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...echnickeParametry
  • Funkční vzorek postavený pro experimentální ověření algoritmů prediktivního řízení.
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šika, Zbyněk
  • Škarohlíd, Marcel
  • Florián, Martin
  • Hnilička, B.
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
http://linked.open...itiJinymSubjektem
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21220
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 24 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software