Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The paper deals with the design of the ducted fan power unit demonstrator for ultra light airplanes. The demonstrator is intended for experimental verification of power unit design concept and data acquisition, which will be used for optimization of structural assemblies, dynamic tuning and gaining power unit operating characteristics. The paper is focused on the base frame and the engine frame design, thrust measuring of the power unit, engine mounting framework design, as well as on modifications of the rotor system for real stress measuring of the transmission shaft and measurement of the rotor system vibrations. Furthermore, on measurements of thermal emissions, possibility to use this exhaust energy for the engine bay ventilation and increasing thrust in the jet nozzle.
- The paper deals with the design of the ducted fan power unit demonstrator for ultra light airplanes. The demonstrator is intended for experimental verification of power unit design concept and data acquisition, which will be used for optimization of structural assemblies, dynamic tuning and gaining power unit operating characteristics. The paper is focused on the base frame and the engine frame design, thrust measuring of the power unit, engine mounting framework design, as well as on modifications of the rotor system for real stress measuring of the transmission shaft and measurement of the rotor system vibrations. Furthermore, on measurements of thermal emissions, possibility to use this exhaust energy for the engine bay ventilation and increasing thrust in the jet nozzle. (en)
- Příspěvek se zabývá konstrukčním řešením demonstrátoru ventilátorového pohonu pro ultralehká letadla určeného pro experimentální ověřování konstrukčních řešení pohonu a získávání dat pro následnou optimalizaci konstrukčních uzlů, ladění systému jako celku a získání funkčních charakteristik pohonu. Příspěvek je zaměřen zejména na popis a funkci základního a motorového rámu při měření tahu pohonné jednotky, motorového lože s měnitelnou tuhostí a variant rotorového systému pro měření reálného zatížení transmise a vibrací. Dále pak na měření emisí tepla a využití energie spalin ve výstupní trysce a pro ventilaci motorového prostoru. (cs)
|
Title
| - Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes
- Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes (en)
- Demonstrátor ventilátorového pohonu pro ultralehká letadla (cs)
|
skos:prefLabel
| - Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes
- Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes (en)
- Demonstrátor ventilátorového pohonu pro ultralehká letadla (cs)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21220/07:02136779!RIV08-MSM-21220___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21220/07:02136779
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - UL aeroplane; cold jet; ducted fan; engine mounting; engine test stand; ultra-light rotor design (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |