About: Kontrola proudění odsáváním mezní vrstvy v úplavu za osobním automobilem     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Na 2D profilu stylizovaného tvaru osobního automobilu se stupňovitou zádí a sklonem zadního okna 45° od vodorovné střechy byla studována možnost kontroly proudění v úplavu pomocí odsávání mezní vrstvy. Cílem uvedeného zásahu je minimalizace velikosti úplavu a redukce odporu vozidla. Odsávání řadou děr umístěných těsně za odtokovou hranou střechy modelu bylo realizováno externím zařízením. K posouzení účinnosti různých stupňů odsávání byla provedena vizualizace proudového pole za vozidlem v podélné rovině metodou PIV. Součinitel odporu vzduchu byl vyhodnocen na základě bilance hybnosti. Bylo zjištěno, že již při odsávání cca 5% objemového toku mezní vrstvou na střeše vozidla dojde k výraznému přiklonění proudu a zmenšení úplavu. Maximální redukce odporu vzduchu dosáhla cca 10%, výkon potřebný k realizaci opatření však byl větší. Odsávání by bylo potřeba realizovat na plynulém tvarovém přechodu.
  • Na 2D profilu stylizovaného tvaru osobního automobilu se stupňovitou zádí a sklonem zadního okna 45° od vodorovné střechy byla studována možnost kontroly proudění v úplavu pomocí odsávání mezní vrstvy. Cílem uvedeného zásahu je minimalizace velikosti úplavu a redukce odporu vozidla. Odsávání řadou děr umístěných těsně za odtokovou hranou střechy modelu bylo realizováno externím zařízením. K posouzení účinnosti různých stupňů odsávání byla provedena vizualizace proudového pole za vozidlem v podélné rovině metodou PIV. Součinitel odporu vzduchu byl vyhodnocen na základě bilance hybnosti. Bylo zjištěno, že již při odsávání cca 5% objemového toku mezní vrstvou na střeše vozidla dojde k výraznému přiklonění proudu a zmenšení úplavu. Maximální redukce odporu vzduchu dosáhla cca 10%, výkon potřebný k realizaci opatření však byl větší. Odsávání by bylo potřeba realizovat na plynulém tvarovém přechodu. (cs)
  • The possibility of flow control by means of boundary layer suction in the wake behind the car was preliminary studied on the 2D profile of stylized car shape with 45° rear window and sharp roof edge. The aim of this measure is to reduce the size of wake and thereby the aerodynamic drag of the body. The experiment has been done in the wind tunnel with the 1:10 model. Suction was realized externally. The flow field behind the car was observed by means of PIV-technique and the drag has been computed from the momentum equation. It has been found out, that at the suction volume flow rate of about 5% of that flowing in the boundary layer on the car-body roof the flow field is profoundly changed. The maximum drag reduction reached approx. 10%. On the contrary, the power needed for the system to run was higher. To reduce the power demand, there should be above all a smooth shape change between the roof and rear window. (en)
Title
  • Kontrola proudění odsáváním mezní vrstvy v úplavu za osobním automobilem
  • Kontrola proudění odsáváním mezní vrstvy v úplavu za osobním automobilem (cs)
  • Flow Control Using Boundary Layer Suction in the Wake Behind the Car (en)
skos:prefLabel
  • Kontrola proudění odsáváním mezní vrstvy v úplavu za osobním automobilem
  • Kontrola proudění odsáváním mezní vrstvy v úplavu za osobním automobilem (cs)
  • Flow Control Using Boundary Layer Suction in the Wake Behind the Car (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21220/03:02093103!RIV/2004/MSM/212204/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 137 ; 140
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(LN00B051)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 612682
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21220/03:02093103
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • PIV; aerodynamic drag reduction; flow control; wake; wind-tunnel measurement (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F83DD1B6B0F4]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Colloquium Fluid Dynamics 2003
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Novotný, Jan
  • Nožička, Jiří
  • Sulitka, Matěj
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Ústav termomechaniky AV ČR
https://schema.org/isbn
  • 80-85918-83-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21220
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software