About: Long-term measurement and analysis of deformation of the Bridge over Labe river in Litomerice     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V roce 2009 byl slavnostně uveden do provozu nový silniční most přes Labe u Litoměřic. Tento most je součástí stavby I. části přivaděče, který v prostoru mezi Ústím nad Labem a Roudnicí nad Labem řeší bezpečné silniční propojení levého a pravého břehu i za zvýšených průtoků Labe. Jedná se o spojitou 7-mi polovou předpjatou mostní konstrukci, hlavní část přemostění byla realizována technologií letmé betonáže. Délka hlavního pole 151 m je v ČR rekordní. Jedná se tak o konstrukci, u které je velmi cenné sledovat její dlouhodobé chování a výsledky těchto sledování porovnávat s různě koncipovanými výpočetními predikcemi jejího chování. Dostáváme tak velmi cenný soubor informací a dat sloužících pro poznání složitého globálního působení tohoto typu mostních konstrukcí. Podkladem pro výpočetní analýzy jsou geodetická měření, která jsou prováděna ve čtyřech etapách ročně. Sledováno je celkem 86 bodů umístěných ve dvou profilech po 43 bodech na obou stranách konstrukce mostu. K měření byla vzhledem ke značným vzdálenostem, požadované rychlosti a přesnosti měření zvolena technologie trigonometrického určení výšek s úspěchem použitá při měřeních na obdobných mostních konstrukcích. Pro měření je užívána totální stanice Trimble S6 HP s automatickým cílením na všesměrový hranol Trimble umístěný na výtyčce o fixní délce se speciálním spodním nástavcem pro měření z nivelačních značek, kterými jsou sledované body osazeny. Problémem při měření jsou změny teploty vzduchu a mostní konstrukce, měření nelze provést rychleji nežli v rádu hodin. Aby byla teplota konstrukce pokud možno konstantní, je měření prováděno v nočních hodinách a dále je průběžně měřena teplota vzduchu a konstrukce. Automatické cílení umožňuje měření v nočních hodinách bez nutnosti dodatečného osvětlení a zároveň je tak měření významně zkráceno na dobu 2 hodin. Přesnost určení výšky bodu v jedné etapě je z rozboru přesnosti potvrzeného praktickými výsledky měření 1,8 mm.
  • V roce 2009 byl slavnostně uveden do provozu nový silniční most přes Labe u Litoměřic. Tento most je součástí stavby I. části přivaděče, který v prostoru mezi Ústím nad Labem a Roudnicí nad Labem řeší bezpečné silniční propojení levého a pravého břehu i za zvýšených průtoků Labe. Jedná se o spojitou 7-mi polovou předpjatou mostní konstrukci, hlavní část přemostění byla realizována technologií letmé betonáže. Délka hlavního pole 151 m je v ČR rekordní. Jedná se tak o konstrukci, u které je velmi cenné sledovat její dlouhodobé chování a výsledky těchto sledování porovnávat s různě koncipovanými výpočetními predikcemi jejího chování. Dostáváme tak velmi cenný soubor informací a dat sloužících pro poznání složitého globálního působení tohoto typu mostních konstrukcí. Podkladem pro výpočetní analýzy jsou geodetická měření, která jsou prováděna ve čtyřech etapách ročně. Sledováno je celkem 86 bodů umístěných ve dvou profilech po 43 bodech na obou stranách konstrukce mostu. K měření byla vzhledem ke značným vzdálenostem, požadované rychlosti a přesnosti měření zvolena technologie trigonometrického určení výšek s úspěchem použitá při měřeních na obdobných mostních konstrukcích. Pro měření je užívána totální stanice Trimble S6 HP s automatickým cílením na všesměrový hranol Trimble umístěný na výtyčce o fixní délce se speciálním spodním nástavcem pro měření z nivelačních značek, kterými jsou sledované body osazeny. Problémem při měření jsou změny teploty vzduchu a mostní konstrukce, měření nelze provést rychleji nežli v rádu hodin. Aby byla teplota konstrukce pokud možno konstantní, je měření prováděno v nočních hodinách a dále je průběžně měřena teplota vzduchu a konstrukce. Automatické cílení umožňuje měření v nočních hodinách bez nutnosti dodatečného osvětlení a zároveň je tak měření významně zkráceno na dobu 2 hodin. Přesnost určení výšky bodu v jedné etapě je z rozboru přesnosti potvrzeného praktickými výsledky měření 1,8 mm. (cs)
  • Long-span prestressed concrete structures and bridges usually show increasing of long-time de-flections. The final behaviour of these structures is influenced by a combination of a various factors. For developing of reliable prediction methods is necessary to verify these methods on real structures. For this reason the measurement of deformations of the bridge over the river Labe at Litoměřice has been begun immediately after the putting of the bridge into operation. Introduction of the measurement methodology and evaluation of their results is the content of this article. (en)
Title
  • Long-term measurement and analysis of deformation of the Bridge over Labe river in Litomerice (en)
  • Dlouhodobé sledování a vyhodnocení deformací letmo betonovaného mostu přes Labe v Litoměřicích
  • Dlouhodobé sledování a vyhodnocení deformací letmo betonovaného mostu přes Labe v Litoměřicích (cs)
skos:prefLabel
  • Long-term measurement and analysis of deformation of the Bridge over Labe river in Litomerice (en)
  • Dlouhodobé sledování a vyhodnocení deformací letmo betonovaného mostu přes Labe v Litoměřicích
  • Dlouhodobé sledování a vyhodnocení deformací letmo betonovaného mostu přes Labe v Litoměřicích (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/12:00197522!RIV13-TA0-21110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(TA01031920)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 131723
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/12:00197522
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • long-term deformation; measurement; deflection (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [51CA2F5C0778]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Hradec Králové
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • 19. betonářské dny 2012 - sborník příspěvků
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Urban, Rudolf
  • Vráblík, Lukáš
  • Štroner, Martin
  • Matouš, Zdeněk
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Česká betonářská společnost ČSSI
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87158-32-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software