About: Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This paper presents the part of the German methodology HBS, which deals with pedestrian influence on the capacity of roundabout entrances and the results of its application on roundabouts in the Czech Republic. In the Czech Republic there were issued a new technical rules for calculating the capacity of the roundabouts that do not reflect the HBS methodology. The purpose of this paper is to introduce readers the results of applying the HBS methodology on a 20-roundabouts in the Czech Republic, where was carried out a total of 31 measurements. The obtained results of surveys indicate the necessity of calibration of the German methodology in case of application on Czech transport conditions. There were measured different values of the impact of pedestrians on capacity roundabouts than in the German HBS methodology. Deviations from the HBS have been identified both positive and negative. The surveys showed a significant lack of German methods - not including the effect of intensity approaching vehicles at the entrance of the roundabout. The calibration of the HBS methodology is subject to author´s dissertation, which will be submitted in early 2013. Because of the identified facts from surveys it can be expected to design a completely new methodology reflecting the influence of pedestrians crossing at the entrance to the roundabout. (en)
  • Článek prezentuje část německé metodiky HBS zabývající se vlivem chodců na kapacitu vjezdů okružních křižovatek, a výsledky její aplikace na okružních křižovatkách po celé ČR. V České republice byly vydány nové Technické podmínky pro výpočet kapacity okružních křižovatek, které metodiku HBS nezohledňují. Smyslem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledky aplikace metodiky HBS na 20-ti okřužních křižovatkách v ČR, kde bylo realizováno celkem 31 měření. Výsledky průzkumů získané z desítek okružních křižovatek ukazují na nutnost kalibrace německé metodiky v případě jejího použití v českých dopravních poměrech. Byly naměřeny rozdílné hodnoty vlivu chodců na kapacitu okružní křižovatky, než udává německá metodiky HBS. Odchylky od HBS byly zjištěny jak kladné tak záporné, přičemž se při prováděných průzkumech projevil významný nedostatek německé metodiky - nezahrnutí vlivu intenzity přijíždějících vozidel na vjezdu. Kalibrace německé metodiky je předmětem disertační práce autora článku, která bude předložena na počátku roku 2013. Vzhledem ke zjištěným skutečnostem z průzkumů lze předpokládat, že bude v disertační práci nutné navrhnout i zcela novou metodiku zohledňující vliv přecházejících chodců na vjezdu do okružní křižovatky.
  • Článek prezentuje část německé metodiky HBS zabývající se vlivem chodců na kapacitu vjezdů okružních křižovatek, a výsledky její aplikace na okružních křižovatkách po celé ČR. V České republice byly vydány nové Technické podmínky pro výpočet kapacity okružních křižovatek, které metodiku HBS nezohledňují. Smyslem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledky aplikace metodiky HBS na 20-ti okřužních křižovatkách v ČR, kde bylo realizováno celkem 31 měření. Výsledky průzkumů získané z desítek okružních křižovatek ukazují na nutnost kalibrace německé metodiky v případě jejího použití v českých dopravních poměrech. Byly naměřeny rozdílné hodnoty vlivu chodců na kapacitu okružní křižovatky, než udává německá metodiky HBS. Odchylky od HBS byly zjištěny jak kladné tak záporné, přičemž se při prováděných průzkumech projevil významný nedostatek německé metodiky - nezahrnutí vlivu intenzity přijíždějících vozidel na vjezdu. Kalibrace německé metodiky je předmětem disertační práce autora článku, která bude předložena na počátku roku 2013. Vzhledem ke zjištěným skutečnostem z průzkumů lze předpokládat, že bude v disertační práci nutné navrhnout i zcela novou metodiku zohledňující vliv přecházejících chodců na vjezdu do okružní křižovatky. (cs)
Title
  • Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS
  • Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS (cs)
  • Pedestrian influence on the capacity of roundabout entrances - methodology HBS (en)
skos:prefLabel
  • Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS
  • Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS (cs)
  • Pedestrian influence on the capacity of roundabout entrances - methodology HBS (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/12:00195875!RIV13-MSM-21110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 177755
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/12:00195875
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • traffic engineering; traffic surveys; roundabout; pedestrian crossings; pedestrian transport (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1B8BAEA9DB1A]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Žilina
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Žilina
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Dopravná infraštruktúra v mestách
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Havlíček, Tomáš
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Žilinská univerzita v Žiline. Stavebná fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-554-0577-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 38 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software