Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V Presently in civil engineering the accent is put in road construction on techniques, which allow reduction of energy consumption during production and at the same time minimize cost for pavement renovation and reconstruction. In the Czech Republic for this reason raised attention during last 10 years has been paid to in situ cold recycling techniques. Generally the cold recycling technique can be defined as a composition of reclaimed asphalt material bonded by bituminous emulsion, hydraulic binder or their combination. Within the experimental activities the hydraulic binder (cement) has been replaced by inorganic powdery binder Dastit(R), which originates from mechanically modified fly-ash from fluid combustion. Received mixes were subject of standard mechanical tests parallel typical technical parameters have been assessed. So far gained results are presented in this paper. (en)
- V současnosti se v dopravním stavitelství klade důraz na technologie, které umožňují snižování energetické náročnosti stavební výroby a zároveň snižují náklady na obnovu a rekonstrukce pozemních komunikací. V České republice je zejména v posledních deseti letech věnována pozornost technologii recyklace za studena v důsledku většího zaměření silničního stavitelství na oblast oprav a rekonstrukcí, namísto masivní nové výstavby pozemních komunikací. Dalším podnětem rozvoje recyklačních technologií bylo zejména přijetí legislativních opatření podporujících koncepci trvale udržitelného rozvoje. Technologie recyklace za studena na místě umožňuje snižovat spotřebu neobnovitelných zdrojů při maximálním využití materiálů z původní konstrukce vozovky nebo ze zdrojů jiných vedlejších či recyklovatelných materiálů. Obecně můžeme technologii recyklace za studena definovat jako převážně asfaltový R-materiál stmelený asfaltovou emulzí, hydraulickým pojivem nebo jejich kombinací. V rámci experimentální činnosti bylo hydraulické pojivo nahrazeno fluidním popílkem. Fluidní popílek má více či méně výrazné pucolánové vlastnosti, ale přesto je možné dále využít jeho potenciál ve vývoji a produkci stavebních pojiv a zvětšit tak surovinovou základnu pro stavební výrobu. V dalším části experimentu bylo dále nahrazeno hydraulické pojivo anorganickým sypkým pojivem Dastit(R), které vzniká mechanickou aktivací fluidního popílku. Fyzikální, respektive mechanickou, aktivací se rozumí rozemletí materiálu ve vysokorychlostním mlýnu na velikost max. zrna 200 μm. Takto upravený fluidní popílek je reaktivní a povrchově aktivní. Získané směsi byly podrobeny standardním mechanickým zkouškám, souběžně byly vyhodnoceny charakteristické technické parametry.
- V současnosti se v dopravním stavitelství klade důraz na technologie, které umožňují snižování energetické náročnosti stavební výroby a zároveň snižují náklady na obnovu a rekonstrukce pozemních komunikací. V České republice je zejména v posledních deseti letech věnována pozornost technologii recyklace za studena v důsledku většího zaměření silničního stavitelství na oblast oprav a rekonstrukcí, namísto masivní nové výstavby pozemních komunikací. Dalším podnětem rozvoje recyklačních technologií bylo zejména přijetí legislativních opatření podporujících koncepci trvale udržitelného rozvoje. Technologie recyklace za studena na místě umožňuje snižovat spotřebu neobnovitelných zdrojů při maximálním využití materiálů z původní konstrukce vozovky nebo ze zdrojů jiných vedlejších či recyklovatelných materiálů. Obecně můžeme technologii recyklace za studena definovat jako převážně asfaltový R-materiál stmelený asfaltovou emulzí, hydraulickým pojivem nebo jejich kombinací. V rámci experimentální činnosti bylo hydraulické pojivo nahrazeno fluidním popílkem. Fluidní popílek má více či méně výrazné pucolánové vlastnosti, ale přesto je možné dále využít jeho potenciál ve vývoji a produkci stavebních pojiv a zvětšit tak surovinovou základnu pro stavební výrobu. V dalším části experimentu bylo dále nahrazeno hydraulické pojivo anorganickým sypkým pojivem Dastit(R), které vzniká mechanickou aktivací fluidního popílku. Fyzikální, respektive mechanickou, aktivací se rozumí rozemletí materiálu ve vysokorychlostním mlýnu na velikost max. zrna 200 μm. Takto upravený fluidní popílek je reaktivní a povrchově aktivní. Získané směsi byly podrobeny standardním mechanickým zkouškám, souběžně byly vyhodnoceny charakteristické technické parametry. (cs)
|
Title
| - Využití fyzikálně aktivovaného fluidního popílku ve stmelených směsích recyklace za studena
- Využití fyzikálně aktivovaného fluidního popílku ve stmelených směsích recyklace za studena (cs)
- Utilization of Physical Activated Fly Ash from Fluid Combustion in Cold Recycling Asphlat Mixes (en)
|
skos:prefLabel
| - Využití fyzikálně aktivovaného fluidního popílku ve stmelených směsích recyklace za studena
- Využití fyzikálně aktivovaného fluidního popílku ve stmelených směsích recyklace za studena (cs)
- Utilization of Physical Activated Fly Ash from Fluid Combustion in Cold Recycling Asphlat Mixes (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21110/12:00195289!RIV13-MSM-21110___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21110/12:00195289
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - mechanical activation; fluid fly-ash; cold recycling; stabilized pavement layers (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |