About: Problematika a podmínky soužití budovy NNŽ se současnými plány na přestavbu lokality     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Příspěvek se zabývá tématem nákladového nádraží Žižkov z málo diskutovaného pohledu možné koexistence narychlo památkově chráněné nádražní budovy s plány na výstavbu nové rezidenční čtvrti v prostoru rozlehlého areálu nádraží. Konkrétněji se snaží vyvolat zamyšlení nad smyslem proklamované dopravní osy, navazující na Olšanskou ulici, polemizuje nad jejím urbanistickým základem ve struktuře Žižkova a Malešic, upozorňuje na rozpory patrné na jejím řešení v aktuálně platné studii na přestavbu lokality a upozorňuje na evidentní a dobře známé alternativy dopravního řešení. Zamýšlí se rovněž nad podmínkami a zásahy podmiňujícími průtah oné dopravní osy samotnou nádražní budovou, stala - li by se logickým těžištěm nově řešeného rezidenčního území po nalezení vhodných a životaschopných funkcí. Dále se příspěvek pokouší o zamyšlení nad památkovou ochranou objektu, nikoli však z hojně rozebíraného pohledu její regulérnosti, nýbrž v obecnější rovině, uvažující o prospěšnosti tohoto institutu při snahách o záchranu hodnotných prvků na objektech podobného stáří a zaměření. Snaží se otevřít často tabuizovanou otázku ochrany selektivní, umožňující zachování nejhodnotnějších prvků objektu bez zásadního omezení možností, vedoucích ke změně funkce objektu v zájmu jeho životaschopnosti, která bývá v mnoha případech podmíněna aktuálním potenciálem pro ekonomickou a společenskou prospěšnost budovy. Ta by často mohla být právě vhodnou změnou funkce snadno dosažitelná, ne však při maximální míře omezování zásahů do objektu, vedoucí často k nevyhnutelné zkáze celého objektu postupným chátráním, způsobeným praktickou nemožností nalezení jeho nového využití.
  • Příspěvek se zabývá tématem nákladového nádraží Žižkov z málo diskutovaného pohledu možné koexistence narychlo památkově chráněné nádražní budovy s plány na výstavbu nové rezidenční čtvrti v prostoru rozlehlého areálu nádraží. Konkrétněji se snaží vyvolat zamyšlení nad smyslem proklamované dopravní osy, navazující na Olšanskou ulici, polemizuje nad jejím urbanistickým základem ve struktuře Žižkova a Malešic, upozorňuje na rozpory patrné na jejím řešení v aktuálně platné studii na přestavbu lokality a upozorňuje na evidentní a dobře známé alternativy dopravního řešení. Zamýšlí se rovněž nad podmínkami a zásahy podmiňujícími průtah oné dopravní osy samotnou nádražní budovou, stala - li by se logickým těžištěm nově řešeného rezidenčního území po nalezení vhodných a životaschopných funkcí. Dále se příspěvek pokouší o zamyšlení nad památkovou ochranou objektu, nikoli však z hojně rozebíraného pohledu její regulérnosti, nýbrž v obecnější rovině, uvažující o prospěšnosti tohoto institutu při snahách o záchranu hodnotných prvků na objektech podobného stáří a zaměření. Snaží se otevřít často tabuizovanou otázku ochrany selektivní, umožňující zachování nejhodnotnějších prvků objektu bez zásadního omezení možností, vedoucích ke změně funkce objektu v zájmu jeho životaschopnosti, která bývá v mnoha případech podmíněna aktuálním potenciálem pro ekonomickou a společenskou prospěšnost budovy. Ta by často mohla být právě vhodnou změnou funkce snadno dosažitelná, ne však při maximální míře omezování zásahů do objektu, vedoucí často k nevyhnutelné zkáze celého objektu postupným chátráním, způsobeným praktickou nemožností nalezení jeho nového využití. (cs)
  • The target of the topic is to show the cargo railway station Žižkov problem of less discussed sight of station building and planned residential area coexistence possibility. More exactly it attempts to think about sense of pronounced traffic axis as a continue of Olšanská ulice, looks for its urbanistic and historical ground in structure of Žižkov and Malešice, shows problems in its solution in actual study and points on well known alternatives of traffic solution. The another topic is to think about conditions for leading the axis through the station building in case is became a logical centre of newly designed housing area. The another theme to be discussed is the historical preservation of the building, but not from the often discussed sight of its validity, but more generally if it is useful in protection of similar era buildings. The question of selective protection will be opened as the mostly only way to protect such buildings when letting the new actual function to be given. The search for new actual use in combination with the most important parts of the building being kept unchanged is often the only way to help such objects survive in compare to total preservation, which often leads to loss of object, caused by its total disrepair. (en)
Title
  • Problematika a podmínky soužití budovy NNŽ se současnými plány na přestavbu lokality
  • Problematika a podmínky soužití budovy NNŽ se současnými plány na přestavbu lokality (cs)
  • The place of the Žižkov Rail Freight Terminal in Current Redevelopement Plans for the area (en)
skos:prefLabel
  • Problematika a podmínky soužití budovy NNŽ se současnými plány na přestavbu lokality
  • Problematika a podmínky soužití budovy NNŽ se současnými plány na přestavbu lokality (cs)
  • The place of the Žižkov Rail Freight Terminal in Current Redevelopement Plans for the area (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/11:00195757!RIV13-MSM-21110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 223893
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/11:00195757
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • brownfields; railway; conversion; preservation; developement (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6D46A7582595]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šimoník, Zdeněk
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software